خبرگزاری کار ایران

توسعه پروش ماهی در قفس به افزایش ثروت ملی می انجامد

وزیر جهادکشاورزی گفت: شیوه پرورش ماهی در قفس ظرفیت بالقوه و مغفولی بود که شناسایی و به فعلیت درآمدن آن به اشتغالزایی، درآمدزایی، افزایش تولید غذا و ثروت ملی می انجامد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در نشست ملی توسعه آبزی پروری با محوریت پرورش ماهی در قفس که با حضور مدیران وزارتخانه و موسسه جهاد نصر برگزار شد، افزود: آبزیان و تولیدات شیلاتی از جمله محصولات کشاورزی به شمار می رود که مورد استقبال جهانی در رژیم غذایی قرار دارد و تقاضای آن رو به گسترش است.

وی اظهار داشت: تولید محصولات با رویکرد صادرات محور و توجه به بازارپسندی تحقیق محصولات تولیدی با سلیقه و ذائقه مصرف کننده ضروری است و به توسعه و پایداری تولید در این بخش می انجامد.

وی به طراحی آبزی پروری دریایی (پرورش ماهی در قفس) در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: این طرح توسعه ای خوشبختانه مطابق برنامه پیش می رود و اجرای آن در حال عمومیت یافتن است.

حجتی یادآور شد: همیشه انجام کارهای توسعه ای در مقایسه با کارهای جاری و مرسوم با سختی های بیشتری همراه است و مدیران گونه کارها را باید با این پیش فرض طرح توسعه ای را مدیریت و راهبری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از مدیران و مجموعه عوامل دولتی و بخش خصوصی فعال در پرورش ماهی در قفس افزود: تمهید و تدارک ساختار مدیریت زنجیره ای پایدار با توجه به اصل اشتراک منافع اعضای زنجیره در فرایند خدمات و فعلیت های پیش از تولید و پس از تولید برای فعالیت های تولیدی دید مانند پرورش ماهی در قفس ضروری است.

 

 

 

کد خبر : ۴۴۸۲۴۷