خبرگزاری کار ایران

برگزاری تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست با برگزاری تظاهرات در شهر تل‌آویو مرکز فلسطین اشغالی خواستار برکناری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تظاهرات‌کنندگان صهیونیست با سر دادن شعارهای «برو، برو»، «نتانیاهو، برو» خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر اتهام فساد شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش بنیامین نتانیاهو را به خاطر دست داشتن در پرونده‌های فساد تحت بازجویی قرار داده است و در حال بررسی فایل صوتی گفت‌وگوی وی با مدیر مسئول روزنامه صهیونیستی «یدیعوت أحرونوت» درباره پوشش خبری خوب فعالیت‌های او (نتانیاهو) است.

شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم خاطر نشان کرده است که پلیس صهیونیستی فایل صوتی گفت‌وگوی نتانیاهو با «ارنون موزیس» مدیر مسئول روزنامه یدیعوت و پایگاه خبری این روزنامه را به دست آورده است.

این روزنامه به عدم حمایت از نتانیاهو معروف است و شبکه تلویزیونی مذکور اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و موزیس در گفت‌وگو میان خود توافقی را مورد بررسی قرار دادند که به موجب آن، نتانیاهو در قبال حمایت روزنامه یدیعوت از خود، یک سری امتیازات را به آن می‌داد.

شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل خاطر نشان کرده است که طرفین در این گفت‌وگوها امکان بسته شدن یا کاهش صفحات هفته‌نامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» رقیب اصلی روزنامه یدیعوت را مورد بررسی قرار داده بودند تا باعث افزایش فروش روزنامه یدیعوت شود. در مقابل، این روزنامه هم متعهد به کاهش رویکرد و ادبیات خصمانه سنتی خود علیه نتانیاهو شده بود.

البته این شبکه تلویزیونی اعلام نکرده است که این گفت‌وگو چه زمانی صورت گرفته و آیا منجر به حصول توافق شده است یا نه. روزنامه رایگان «اسرائیل الیوم» که به حمایت از نتانیاهو معروف است، از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۰۷ توانسته است گوی سبقت را از رقیب بزرگ خود؛ یدیعوت أحرونوت برباید. مالک این روزنامه «شیلدون ادلسون» میلیاردر یهودی آمریکایی است که از سال‌ها قبل از حامیان سرسخت نتانیاهو به شمار می‌رود.

شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی قبلا هم اعلام کرده بود که نتانیاهو به مدت هفت یا هشت سال کارتون های حاوی سیگار بسیار گران قیمتی از «ارنو ن میلچان» بازرگان سرشناس صهیونیست و کارگردان هالیوود که از دوستان نزدیک وی به شمار می‌رود، دریافت می‌کرد. ارزش هر کارتن از این سیگارها، ده‌ها هزار دلار برآورد شده است.

 

 

 

کد خبر : ۴۴۸۱۸۹