خبرگزاری کار ایران

امضای 4 قرارداد با سازندگان داخلی؛ بزودی

سرپرست مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران از امضای ۴ قرارداد بومی سازی انواع لوله (جداری بدون درز و با درز، لوله های مغزی، بوبه های حفاری و لوله های جریانی بدون درز) با سازندگان داخلی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، رامین قلمبر دزفولی ضمن اشاره به آخرین وضعیت طرح بومی سازی ۱۰ گروه خانواده کالاها و تجهیزات پرمصرف صنعت نفت گفت: این طرح از سوی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جریان بوده است.

قلمبر دزفولی افزود: تعداد قراردادهای منعقد شده از سوی مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران با سازندگان داخلی تا به امروز به مرز ۶۰ قرارداد رسیده است که ۵۱ قرارداد پیش از این به امضا رسیده و ۹ قرارداد دیگر در شرف امضا است.

وی با بیان این که ارزش ۵۱ قرارداد منعقد شده بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است، اعلام کرد: قرار است ۴ قرارداد دیگر که یکی از آن ها مربوط به حساس ترین و پر هزینه ترین قراردادهای ما در این کارگروه یعنی پروژه شماره ۵ (لوله ها) است، طی دو هفته آینده به امضا برسد و تا اواسط بهمن ماه از لحاظ میزان مبلغ و جزییات نهایی شوند.

طرح بومی سازی ۱۰ گروه خانواده کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با دستور وزیر نفت و با هدف تقویت توانمندی های داخلی و اتکای بیشتر صنعت نفت به محصولات سازندگان ایرانی، از اواخر سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفت.

این ۱۰ گروه کالا شامل ساخت تجهیزات سرچاهی و رشته تکمیلی درون چاهی، پمپ های درون چاهی، انواع مته های حفاری (صخره ای، الماسی، مغزه گیری)، انواع شیرهای کنترلی، ایمنی و تجهیزات جانبی، انواع لوله ها (لوله های جداری بدون درز از ۳.۸ تا ۱۳ اینچ، لوله های جداری با درز از ۲۰ تا ۳۰ اینچ، لوله های مغزی CRA، لوله های حفاری و لوله های جریانی بدون درز بالای ۶ اینچ)، الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، ماشین های دوار (توربین، کمپرسور و پمپ ها شامل پمپ های گریز از مرکز)، فولادهای آلیاژی CRYOGENICS، ابزارهای اندازه گیری حفاری و ساخت پیگ های هوشمند است.

 

کد خبر : ۴۴۸۱۱۴