خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان:

شهر لاهیجان مستعد نامزدی سومین دوره پایتخت کتاب در کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۰۲۱

فرماندار لاهیجان، این شهر را مستعد برای نامزدی در سومین دوره پایتخت کتاب در کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، اولین نشست انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی و هنری شهر لاهیجان با موضوع کتاب و کتابخوانی به ریاست سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان تشکیل شد . 

در این نشست که با هدف فراهم کردن شرایط و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های شهر لاهیجان به عنوان "گزینه پایتخت کتاب "در کشور تشکیل شد.

احمدی ضمن برشمردن فواید و ارزش‌های کتابخوانی و ارایه پشنهادات خلاقانه ، نوین و اجتماع محور شهری اعلام کرد: نمادهای کتاب در شهرها کم بوده و این مسئله در اکثر شهرها مشهود است . مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند در راستای توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی بهره مند شده و با  برنامه‌ریزی مدون و با نگاه به آینده شرایط را برای ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی فراهم سازد . 

وی در ادامه لاهیجان را شهر مستعد برای نامزد شدن در سومین دوره پایتخت کتاب در کشور دانسته و متذکر شد: عنوان هایی همچون شهر گردشگری یا شهرهوشمند بار حقوقی برای شهر خواهد داشت لذا باید بتوانیم ضمانت اجرایی هم فراهم ساخته و فقط به عنوان ها و القاب اکتفا نکنیم .

لازم به ذکر است از میان شهرهای متقاضی در کشور 15 شهر در مرحله اول و 5 شهر در مرحله نیمه‌نهایی و یک شهر در مرحله نهایی توسط هیات داوران انتخاب و شهر برگزیده به عنوان پایتخت کتاب کشور  در رقابت فشرده برای معرفی پایتخت جهانی کتاب نامزد خواهد شد .

گفتنی است در این جلسه رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی،شهردار و سایر اعضا گزارش عملکرد و پیشنهادات خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز