خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان تاکید کرد:

حمایت دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۹۹۲

استاندار کردستان گفت: استان کردستان‌جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و بخش‌خصوصی می‌تواند زیرساخت‌های گردشگری فراوانی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه هتل 4 ستاره کورد سقز به تأثیر زیرساخت‌ها در گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: در استان کردستان باید برای سلیقه‌های مختلف گردشگر داخلی و خارجی زیرساخت‌های لازم  فراهم شود و اماکن اقامتی یکی از این زیرساخت‌ها و ضرورت‌هاست.

وی در خصوص اماکن اقامتی اظهار داشت: گردشگران توان مالی متفاوتی دارند و می‌توانند برای طبقات متوسط و ضعیف امکانات اقامتی، پذیرایی و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت فراهم کنند.

استاندار کردستان ضمن تأکید بر تأثیر صنعت گردشگری در اقتصاد گفت: گردشگری در آینده یکی از صنایع مهم در سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند به رشد اقتصادی جامعه و جذب گردشگران کمک کنند.

زاهدی با تأکید بر آموزش کارکنان مراکز گردشگری خاطرنشان کرد: رفتار و نحوه برخورد مسئولان و کارکنان اماکن تفریحی و گردشگری و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تأثیر بسیار زیادی برجذب گردشگران دارد، بنابراین باید در این زمینه در همه‌ ابعاد توجه و آموزش‌های لازم داده شود و لازم است رفتار کارکنان اماکن تفریحی و گردشگری و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به گونه ای باشد که هر گردشگر سفیر و مبلغ  فرهنگ ما بشود.

وی به حمایت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: استان کردستان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و بخش خصوصی می‌تواند زیرساخت‌های گردشگری فراهم نماید، بنابراین ضروری است بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری نموده و دولت نیز حمایت‌های لازم را بنماید، مهمانسراهای ادارات دولتی فقط ویژه مواقع ضروری و بحران هستند و اینکه تبدیل به رویه شود خلاف سیاست نظام و دولت است.

استاندار به مردمی بودن اقتصاد تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی، توجه به  بخش خصوصی در  همه بخشهای اقتصاد است، یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن آن است، یعنی مردم در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه‌گذاری دولت در بخش گردشگری به زیان‌بخش خصوصی خواهد بود.

زاهدی به تأثیر مرز در اقتصاد افزود: بازگشایی و توجه به مرز سیران بند باعث رونق بیشتر این منطقه و استان خواهد بود.

استاندار در جلسه پایانی بازدید در فرمانداری سقز با تأکید بر اهمیت فرودگاه سقز گفت: با توجه به تأثیر این فرودگاه در گردشگری و اقتصاد منطقه و استان، لازم است که مشکلات و موانع موجود به‌زودی پیگیری و رفع گردد تا این خواسته مردم محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز