خبرگزاری کار ایران

عربستان سعودی ۳ شرط «راحیل شریف» برای فرماندهی ائتلاف نظامی را پذیرفت

یک ژنرال بازنشسته پاکستانی در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد عربستان سعودی هر سه شرط فرمانده پیشین ارتش پاکستان برای فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را پذیرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی پاکستان، ژنرال «امجد شعیب» تصریح کرد «ژنرال راحیل شریف» برای پیوستن و فرماندهی به ائتلاف عربستان سه شرط اساسی از جمله عضویت ایران را مطرح کرده بود. 

این ژنرال بازنشسته پاکستانی تاکید کرد که شرایط از پیش تعیین شده راحیل شریف برای پیوستن به این ائتلاف شمولیت ایران در این ائتلاف به عنوان عضو ناظر، اعطای صلاحیت هماهنگی بین کشورهای اسلامی به شخص وی و همچنین انتصاب او به فرماندهی این ائتلاف بوده است. 

وی ادامه داده که «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان تمامی شرایط راحیل شریف را پذیرفته است. 

از سوی دیگر و تحت فشارهای سیاسی و رسانه‌ای به دولت پاکستان این بار «رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان با رد اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر شخصی بودن این اقدام راحیل شریف از وزیر دفاع پاکستان در خصوص انتصاب ژنرال راحیل شریف به فرماندهی ائتلاف عربستان توضیح خواسته بود. 

 «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان نیز در واکنش به درخواست این سناتور پاکستانی تاکید کرد فرمانده سابق ارتش هیچ درخواستی برای کسب مجوز جهت فرماندهی ائتلاف عربستان به دولت ارائه نکرده و اگر این ژنرال پاکستانی از دولت درخواست صدور مجوز کند با وی بر اساس قانون برخورد می‌شود.

 

کد خبر : ۴۴۷۳۴۱