خبرگزاری کار ایران

موافقت نمایندگان با حذف مصوبه نحوه پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها

نمایندگان با حذف ماده‌ای از لایحه برنامه ششم که نحوه پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک ها را مشخص می کرد، موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با حذف ماده ۳۵ این لایحه با ۱۲۰ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. 

«حسن سلیمانی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حذف ماده ۳۵ این لایحه ارائه داد و نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند. 

براساس تبصره ۲ حذف شده ماده ۳۵ این لایحه؛ 

تبصره ۲- کارکنان ومدیران واعضاء هیأت مدیره ومدیرعامل بانک‌ها ومؤسسات مالی واعتباری و صندوق‌های وابسته به دستگاههای موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری می‌توانند در طول دوران خدمت صرفاً در حدی که سایر کارکنان دولت از تسهیلات ازدواج، مسکن وتعمیر مسکن استفاده می‌کنند و نیز از تسهیلات ضروری برخوردار شوند. 

پرداخت هرگونه وام به مدیران و اعضاء هیأت مدیره ومدیرعامل و رؤسای مناطق و مسؤولان اعتبارات و رؤسای شعب موضوع این تبصره باید در پایگاه اطلاع رسانی‌‌ همان بانک منتشر شود. 

بانک مرکزی بر اجرای مفاد این تبصره نظارت می‌کند. همچنین سازمان بازرسی کل کشور موظف است گزارش نحوه اجرای این تبصره را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

کد خبر : ۴۴۷۲۱۵