خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشاورزی خبر:

تامین پرتقال شب عید از دو نوار شمالی و جنوبی/ سرمازدگی به 30 درصد مازاد تولید؛ خسارت زد

معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: عده‌ای با وارد کردن بخشی از پرتقال‌های یخ زده به بازار، طوری وانمود کردند که تمام تولید شمال آسیب دیده وقابل استفاده نیست،گفت: ما مشکلی برای تامین پرتقال شب عیدنداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدعلی طهماسبی -معاون وزیر جهاد کشاورزی- در حاشیه اولین همایش ملی کشت بافت در محصولات کشاورزی در رابطه با آخرین وضعیت باغات خسارت دیده مازندران بیان داشت:  دولت تمام حمایت‌هایی را که لازم بود انجام داده است. در زمینه بیمه، استمهال وام و پرداخت تسهیلات به باغداران مازندران اقدامات خوبی انجام شده است.

او افزود: دولت برای حدود 100هزارتن مرکباتی که در شمال کشور بر اثر سرما دچار یخ‌زدگی شدند و پای درختان ریختند، در قالب حوادث غیرمترقبه، خسارت پرداخت کرده است؛ همچنین خرید تضمینی برای 3نوع پرتقال درجه یک، دو و سه ابلاغ و در گیلان، گرگان و مازندران اجرایی شد.

طهماسبی در رابطه با خرید و ذخیره سازی پرتقال شب عید بیان داشت:  پرتقال شب عید کشور از دو نوار شمالی و جنوبی تامین می‌شود، امسال تولید مرکبات شمال کشور بین 30تا 40 درصد افزایش داشت و دولت 100میلیارد تومان مشوق صادراتی برای صادرات مازاد این محصولات اختصاص داد. سرمازدگی تنها به همان 30 درصد مازاد تولید؛ خسارت زده و به باقی تولید مرکبات آسیبی نرسیده است.

او تاکید کرد: عمده تولید مرکبات شمال در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار است و کیفیت بالایی دارد؛ متاسفانه عده‌ای از وضعیت پیش آمده سواستفاده و با وارد کردن بخشی از پرتقال‌های یخ زده به بازار، طوری وانمود کردند که تمام محصول این منطقه آسیب دیده و قابل استفاده نیست؛ درحالی که این مساله صحت ندارد و ما مشکلی در زمینه کمبود مرکبات برای شب عید نداریم.

کد خبر : ۴۴۷۰۸۵