خبرگزاری کار ایران

مذاکرات کمک نظامی عربستان به لبنان ازسر گرفته می‌شود

یک منبع لبنانی از مذاکرات این کشور و عربستان سعودی برای ازسرگیری کمک‌های نظامی سه میلیارد دلاری ریاض به ارتش لبنان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان، عصر دوشنبه در اولین سفر خارجی خود وارد پایتخت عربستان سعودی شد. وی، روز گذشته در دیدار با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی درباره ازسرگیری کمک‌های نظامی ریاض به ارتش لبنان گفت‌وگو کرد.

در همین راستا، یک مقام آگاه لبنانی، که از اعضای هیات اعزامی به ریاض است، درباره ازسرگیری این کمک‌های نظامی گفت: «واقعا تغییری حاصل شده است، اما چه زمانی و چگونه، باید صبر کنیم و ببینیم.»

این مقام لبنانی که نخواست نامش فاش شود، افزود، «محمد بن‌سلمان، پسر بانفوذ پادشاه و وزیر دفاع عربستان سعودی قرار است در دیدار با همتای لبنانی خود، درخصوص چگونگی ازسرگیری این کمک‌های نظامی گفت‌وگو کند.

عربستان، حدود یک‌سال پیش کمک نظامی خود به ارتش لبنان را به دلیل مواضع و فعالیت‌های جنبش «حزب‌الله»، به حال تعلیق درآورد. این بسته نظامی شامل تأمین هزینه خرید ادوات زرهی، بالگرد، پهپاد، انواع توپ و دیگر تجهیزات نظامی از فرانسه بوده است.

کد خبر : ۴۴۶۸۷۶