خبرگزاری کار ایران

کاشت نهال یکی از مهمترین راههای مقابله با بیابان‌زایی

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۹۸۰

کاشت درختان زود رشد جهت جلوگیری از بیابان‌زایی در راستای بیابان زدایی دشت های استان قزوین و از بین بردن کانون ریزگرها اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نشست مشترکی با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان ، رئیس جهاد دانشگاهی استان و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در اداره کل حفاظت محیط زیست برگزارشد.

در این جلسه اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین اعلام آمادگی خود را بر ضرورت اجرای طرح در صورت تامین آب اعلام کرد.

در ادامه فائزی رئیس جهاد دانشگاهی استان با توضیحات در مورد کاشت درختان زود رشد گفت : کاشت درختان زود رشد دویست روزه ، جهت جلوگیری از افزایش میزان بیابانهای استان و تشکیل کانون ریزگردها با در نظر گرفتن موضوع اقلیم منطقه، حفظ زیستگاه ، کاشت درختان بومی با نیاز کم آبی و توالی اکوسیستم از برنامه های اصلی زیست محیطی می تواند باشد که درصورت آماده شدن بستر های لازم باید هر چه سریعتر عملی شود.

وی تصریح کرد: امور آب منطقه ای استان جهت تامین آب مورد نیازاقدام خواهد نمود و به شرایط مورد نیاز در جهت اجرایی شدن پروژه در منطقه دشت قزوین اشاره کرد.

سیاوش شمسی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست نیز ضمن استقبال از کلیات طرح لزوم رعایت الزامات زیست محیطی را یادآور شد.

در پایان مقرر شد کمیته فنی متشکل از دستگاه های ذیربط جزئیات طرح مزبور را بررسی تا به صورت پایلوت در برخی مناطق استان شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز