خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجمع عمومی جبهه پیروان دی ماه برگزار می‌شود/تشریح چگونگی حمایت از جبهه نیروهای انقلاب در آینده نزدیک

سخنگوی جبهه پیروان گفت: در بررسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعضای جبهه پیروان با نظر مساعد به این جبهه نگاه می‌کنند و در حال بررسی هستیم و چگونگی حمایت از جبهه را اعلام خواهیم کرد.

سید کمال‌سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره برگزاری مجمع عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مجمع عمومی در دی ماه برگزار می‌شود و در حال انجام کارهای کلی آن هستیم که در این راستا باید کارهای تشکیلاتی در استان‌ها مانند انتخاب برخی دبیران جدید صورت گیرد تا شورای مرکزی تاریخ برگزاری مجمع را مشخص کند.

او با اشاره به فعالیت جبهه پیروان درباره انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: اسامی زیادی جمع شد که پس از جمع‌آوری به حدود ۳۱ نفر رسید تا در ‌‌نهایت ۲۱ نفر انتخاب شوند و در این زمینه رایزنی‌هایی با دیگر تشکل‌های اصولگرا برقرار است که در صورت شکل‌گیری ائتلاف اصولگرایان یک لیست معرفی شود.

سخنگوی جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری در رابطه با فعالیت در مورد انتخابات ریاست جمهوری، گفت: برای ریاست جمهوری، جبهه‌ای به نام جبهه مردمی نیروهای انقلاب تشکیل شد که بررسی‌هایی را در جبهه پیروان برای چگونگی روند کاری با این جبهه آغاز کردیم.

او با بیان اینکه در بررسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعضا با نظر مساعد به این جبهه نگاه می‌کنند و در حال بررسی هستیم و چگونگی حمایت از جبهه را هم اعلام خواهیم کرد، بیان‌کرد: اعضا با کلیات موضوع موافق هستند و امیدواریم اعلام موجودیت جبهه نیروهای انقلاب بتواند موجب انسجام و همگرایی اصولگرایان شود، کما اینکه بسیاری از احزاب و اصولگرایان به آن پیوستند که حمایت‌ها استمرار دارد و اقشار مختلفی در این جبهه اعم از روحانیت و هنرمندان و غیره‌ حضور دارند.

 سجادی در پاسخ به اینکه باهنر بیان کرده جبهه نیروهای انقلاب شاید بتواند محوریت اصولگرایان را در دست گیرد پس تکلیف محوریت جامعه روحانیت برای اصولگرایان چه می‌شود، گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای اینکه بتواند شمول زیادی داشته باشد خود را فرااصولگرایی اعلام کرده است که در واقع آن‌ها نسبت به محوریت جامعه روحانیت مبارز هم متعهد هستند و آن را به عنوان گروه مرجع قبول دارند، بنابراین مشکلی پیش نمی‌آید و تمام امید ما این است که جبهه‌ نیروهای انقلاب باعث جذب همه اصولگرایان و انسجام و همگرایی درون ائتلاف بزرگی که مدنظر اصولگرایان است منجر شود.

سجادی در ادامه افزود: در فضای سیاسی کاندیدای بالقوه و بالفعل وجود دارد که باید بررسی شود و به نفع اصولگرایان است که از گذشته درس گرفته و به عنوان یک تجربه نسبتا تلخ استفاده کنند و روی یک کاندیدا اجماع‌ شود.

سخنگوی جبهه پیروان درباره اینکه آیا تشکیل این جبهه نیروهای انقلاب و حمایت اصولگرایان از آن را می‌توان در راستای تغییر نام اصولگرایی که پیش‌ از این مطرح شد دانست، گفت: این نظر هم تامین می‌شود و جبهه مردمی نیروهای انقلاب در واقع تفسیر دیگری از اصولگرایی است.

 او با بیان اینکه به نظر می‌رسد جبهه نیروهای انقلاب ورژن جدید اصولگرایی است، افزود: همانگونه که اصلاح‌طلبان لیستی با عنوان امید برای مجلس شورای اسلامی مطرح کردند که در واقع لیست اصلاح‌طلبی با یک کلمه جدید بود، می‌توان اینگونه استنباط کرد که کلمه اصلاح‌طلب و اصولگرا جاذبه قبل را نداشته باشد، بنابراین عنوان نیروهای انقلاب و مردمی جاذبه بهتری دارد و از قدرت کلماتی مانند اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به اندازه کافی استفاده شده است و اکنون می‌طلبد که یک لغت دیگر و یک گفتمان مشابه و تازه‌تری مطرح شود.

سخنگوی جبهه پیروان درباره اینکه جبهه نیروهای انقلاب با شورای ائتلاف همسویی خواهد داشت یا سازو کار و فعالیت جداگانه دارد، بیان کرد: فکر می‌کنم در‌‌ همان راستا فعالیت داشته باشد و جبهه پیروان این براداران و خواهران را تایید می‌کند و امیدواریم حرکت آن‌ها منجربه ائتلاف بزرگ اصولگرایان شود.

کد خبر : ۴۴۴۷۹۶