خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲ رشت خبر داد:

افتتاح فاز اول پارک خیابان جوان رشت با استفاده از گونه‌های گیاهان دارویی

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۰۶۰

شهردار منطقه 2 رشت از افتتاح فاز اول پارک خیابان جوان رشت با استفاده از گونه‌های گیاهی دارویی در روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مرتضی عاطفی شهردار منطقه 2 رشت بیان داشت: پارک خیابان جوان رشت به مساحت 5861 متر مربع با هدف بسترسازی برای آموزش شهروندان و فرهنگ سازی توسعه کشت گیاهان دارویی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که برای اولین بار در گیلان قرار است در این پارک از گونه های معطر دارویی استفاده شود، ادامه داد: باغ گیاهان دارویی معطر با رویکرد مصرف کم و بهینه آب و فرهنگ‌سازی کشت و کاربرد گیاهان ساخته شده است، همچنین آشنایی شهروندان به شناخت گونه، نوع کاشت و نحوه نگهداری منجر به این می شود که نسبت به احیاء و توسعه این گونه گیاهان اقدام شود.

شهردار منطقه 2 رشت خاطرنشان کرد: همچنین در طراحی این پارک با طرح فنجان صندلی و تعبیه آلاچیق ها نسبت به موضوعی بودن این پارک اقدام شده است. وی ادامه داد: توسعه و بهره برداری کامل این پارک در فاز 2 ادامه خواهد داشت و بعد از افتتاح فاز یک مراحل ساخت فاز 2 پارک اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به ویژگی های زیست محیطی منجر به درآمدزایی پایدار برای شهرداری خواهد شد و در این زمینه شهرداری منطقه 2 با پیگیری و با کمک نهادهای تحقیقاتی قصد آن را دارد که نسبت به این مساله درپارک قدس و پارک های دیگر اقدامات بیشتری را انجام دهد.
عاطفی با بیان این که مراسم افتتاح این پارک روز سه شنبه ساعت 14 در ابتدای خیابان جوان برگزار می شوداز شهروندان دعوت کرد که در مراسم افتتاح این پارک شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز