خبرگزاری کار ایران

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج خبرداد:

پذیرفته‌شدن بیش از 550 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۰۳۲

مدیر تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه یاسوج گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 550 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه پذیرفته شدند.

مرتضی منتظر ظهوری به خبرنگار ایلنا در یاسوج افزود: از بین این تعداد دانشجوی پذیرفته شده 496 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 55 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تعداد کل دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1558 نفر و در مقطع دکتری 301 نفر می باشد بیان داشت: در سال تحصیلی جاری تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد پذیرفته شده 496 نفر و دکتری 55 نفر است.

منتظرظهوری تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته و ابتدای سال تحصیلی سالجاری، تعداد 422 دانشجو از پایان نامه خود دفاع کرده اند.

مدیر تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 54 رشته کارشناسی ارشد و 17 رشته دکتری در این دانشگاه وجود دارد اظهار داشت: تاکنون 1414 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 22 نفر در مقطع دکتری از دانشگاه یاسوج فارغ التحصیل شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 204 دانشجوی پذیرفته شده بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد و 23 دانشجو در مقطع دکتری مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد، 29 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 2 نفر در مقطع دکتری پذیرفته شده در مهرماه سال جاری (1395) می باشند.

این مقام دانشگاهی از ارسال 294 پایان نامه دانشجویی در سال جاری به مرکز اطلاعات و آمار  ایران خبر داد و اذعان داشت: همچنین طی سالجاری از 200 نفر دانشجوی ممتاز دانشگاه یاسوج تجلیل شده است.

منتظرظهوری با بیان اینکه هر سال آزمون مرحله اول المپیاد علمی – دانشجویی توسط دفتر استعداد درخشان دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود گفت: برگزیدگان مرحله اول به مرحله دوم المپیاد معرفی شده و کمک هزینه شرکت در المپیاد علمی دانشجویان ممتاز توسط دانشگاه یاسوج تأمین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هرساله دانشجویان ممتاز توسط دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه و بر اساس نظر گروه‌های آموزشی جهت ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر به سازمان سنجش معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در تیرماه سال جاری آزمون مرحله دوم (ارزیابی تخصصی) جهت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در 18 کد رشته با کمک معاونین آموزشی دانشکده ها برگزار شد که طی آن از 370 داوطلب ورود به مقطع دکتری مصاحبه علمی بعمل آمد و در نهایت منجر به پذیرش 55 نفر دانشجو در این مقطع شد.

مدیرتحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته آئین‌نامه حمایت از دانشجویان ممتاز دانشگاه یاسوج در هیأت امنا دانشگاه یاسوج به تصویب رسید که بر اساس این آئین‌نامه، تسهیلات متعددی از جمله بورسیه تحصیلی، کمک هزینه شرکت در مجامع و کنفرانس های علمی و مسابقات علمی، تخفیف شهریه و اولویت دادن در واگذاری خوابگاهها و ... به واجدین شرایط ارایه شده است.

" منتظرظهوری در پایان گفت: آئین‌نامه آموزشی جدید و شیوه نامه اجرایی مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج بررسی و مصوب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز