خبرگزاری کار ایران

قطع بیمه کارگران ساختمانی به دلیل هوشمند سازی کارتهای مهارت

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۹۸۹

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی از قطع بیمه گروهی از کارگران ساختمانی به دلیل هوشمندسازی کارت‌های مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.

«حسین امیدی» از فعالان صنفی کارگران ساختمانی در این باره به ایلنا گفت: بیمه تعداد قابل توجهی از کارگران ساختمانی که تاریخ اتمام اعتبار کارت‌های مهارت‌شان تا پایان سال 97 بوده است، بدلیل نداشتن کارت‌های هوشمند قطع شده است.

این کارگر نقاش ساختمانی یادآور شد: در حالی که بیشتر این کارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا سازمان فنی و حرفه‌ای بدون اطلاع قبلی با وجود آنکه هنوز کارت‌مهارتشان اعتبار دارد بیمه اجتماعی آنان را قطع کرده است.

و افزود: ممکن است این کارگران یا اعضای خانواده‌‌هایشان در مدت سه یا چهار ماهی که زیر پوشش بیمه قرار ندارند بیمار شوند، در این صورت مجبورند تعرفه‌های پزشکی را به قیمت آزاد پرداخت کنند که این ستم بزرگی در حق این قشر محروم است.

این کارگر نقاش ساختمانی در شرق تهران با اشاره به اینکه سازمان فنی حرفه ای در ابتدا باید تصمیم به هوشمند کردن کارتهای مهارتی کارگران ساختمانی می‌گرفت؛ در ادامه افزود:گروهی از کارگران ساختمانی، کارگر فصلی هستند  که بیشرتشان در ماه‌های سرد سال کاری برای انجام دادن ندارند بنابر این صورت خوشی ندارد که بیمه کارگران ساختمانی را بدون آنکه به آن‌ها اطلاع دهند قطع می‌کنند.

به گفته وی بسیاری از کارگران چند ماه بعد از آنکه بیمه‌شان به دلایل واهی قطع شده است، از این موضوع خبردار می‌شوند. سازمان تامین اجتماعی حداقل کاری که می‌تواند بکند این است که برای بیمه شدگان احترام قائل شود و قبل از حذف‌شان از زیر پوشش بیمه به آن‌ها اطلاع دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز