خبرگزاری کار ایران

حضور هوشمند کودکان در اینترنت

این روزها بیشتر کودکان از سنین پایین می‌خواهند به اینترنت، تلفن هوشمند، تبلت و.. دسترسی داشته باشند؛ موضوعی که گاه والدین را به دردسر می‌اندازد چرا که نمی‌خواهند فرزندانشان در این سن به فضای مجازی راه پیدا کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایران، کمپانی C-Way برای حل این مشکل یک گجت هوشمند با نام Memoo ساخته که والدین بتوانند بدون خرید تلفن همراه برای کودکانشان، از راه دور با آنها ارتباط داشته باشند و زمینه تفریح بچه‌ها هم فراهم شود.

قاب بیرونی این گجت، رنگی و ضد ضربه است و دو کودک به طور همزمان می‌توانند از آن استفاده کنند. Memooهمچنین یک میکروفون دارد و والدین می‌توانند آن را به گونه‌ای تنظیم کنند که کودکان از طریق وای فای و بلوتوث وایرلس به تلفن افرادی مشخص و منابع اینترنتی محدودی دسترسی داشته باشند.

والدین می‌توانند این وسیله هوشمند را به گونه‌ای تنظیم کنند که کودکان بتوانند با اعضای خانواده یا دوستانی مشخص که از قبل معین شده است ارتباط برقرار کنند.

در این گجت، همچنین اسپیکرهای استریو برای پخش موزیک و قصه گویی قرار گرفته تا بچه‌ها از آن لذت ببرند. همچنین با استفاده از این فناوری، امکان ارسال پیام توسط کودکان و والدین وجود دارد و بچه‌ها می‌توانند از فرکانس‌های رادیویی که والدین قبلاً اجازه آن را صادر کرده‌اند و همچنین فهرست موسیقی‌های خاص نیز استفاده کنند.

از Memoo همچنین می‌توان به‌عنوان چراغ خواب استفاده کرد و کودکان می‌توانند رنگ آن را در شب تغییر دهند.

اگر هم والدین در سفر باشند آنها برای کمک به خواب بهتر کودکان، می‌توانند لالایی یا قصه‌های مورد علاقه آنها را ضبط کرده و رأس ساعت خوابشان، آنها را از طریق این گجت پخش کنند.

Memoo همچنین هوای آفتابی یا بارانی را نشان ‌دهد و چراغ‌های LEDمشخصی نیز برای نشان دادن دما وجود دارد.

این وسیله همچنین با تنظیم والدین می‌تواند به‌عنوان ساعت زنگ دار، تقویم، برنامه زمان‌بندی و آی پاد برای کودک مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر : ۴۴۳۹۲۴