خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالروز تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب انجام شد؛

نشست با اصحاب رسانه و گروه‌های مردم نهاد در تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۹۱۲

معاون بهره برداری آبفای گیلان اظهار داشت: آبفای گیلان عهده دار تأمین آب 50 شهر استان و 100 روستای اطراف هستند که میزان تولید آب سالانه استان 150 میلیون مترمکعب است.

به گزارش ایلنا از رشت، بمناسبت سالروز تأسیس شرکت های آب و فاضلاب، این شرکت در محل تصفیه خانه بزرگ آب گیلان میزبان گروه‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه بود.

در ابتدای این نشست هادی نیزه باز قائم مقام مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تقدیر از حضور فعالان زیست محیطی و گروه های مردم نهاد و اصحاب رسانه ، فلسفه وجودی شرکت‌های آب و فاضلاب را تأمین سلامت شهروندان با ارائه آب شرب بهداشتی و حفظ محیط زیست با جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب عنوان کرد.

وی افزود: باتوجه به مشکلات عظیم زیست‌محیطی و میزان اعتبارات تخصیصی به شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ، از دهه 70 در 11 شهر بزرگ استان طرح فاضلاب اجرایی شد که بدلیل کمبود منابع مالی از ظرفیت بانک جهانی استفاده شد و بزرگترین پروژه در شهر رشت اجرا شد و با هدایت فاضلاب غرب رشت به تصفیه خانه فاضلاب فخب پساب آن با استانداردهای سازمان محیط زیست وارد طبیعت می شود.

 نیزه باز همچنین اظهار داشت: تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان از سال 78 با ظرفیت 3000 لیتر در ثانیه احداث شد که آب شرب شهرهای رشت و انزلی و شرق گیلان را تأمین می‌کند.

نیزه باز با اشاره به اینکه به منظور ارتقاء ظرفیت تأمین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سال 92 با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به روش BOT قرارداد منعقد شد، افزود: با بهره برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه با ظرفیت 3000 لیتر در ثانیه طی 5/1 سال آتی مدول اول بازسازی خواهد شد.

قائم مقام شرکت مدت بهره برداری سرمایه گذار از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را 20 سال عنوان کرد و گفت: 4 سال احداث مدول دوم و بازسازی مدول اول و 20 سال زمان بهره برداری از این پروژه برای سرمایه گذار می باشد.

سپس مرتضی صانع دوست معاون بهره برداری آبفای گیلان با تشریح وضعیت آب گیلان اظهار داشت: ابفای گیلان عهده دار تأمین آب 50 شهر استان و 100 روستای اطراف می باشد که میزان تولید آب سالانه استان 150 میلیون مترمکعب می باشد.

وی افزود: 16 تصفیه خانه آب در سطح استان تأمین کننده آب شهرهای استان می باشد که تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در حال حاضر آب شرب 10 شهر استان را تأمین و با بهره برداری از مدول دوم و افزایش ظرفیت تصفیه خانه 14 شهر را تحت پوشش خواهد داشت.

صانع دوست با ذکر منابع تولید آب استان به 214 حلقه چاه ، 11 دهنه چشمه و 2 سد سپیدرود و شهر بیجار اشاره داشت و تصریح کرد: وضعیت کیفیت آب استان با بهره برداری از سد شهر بیجار ارتقاء یافت و با توجه به کنترل کیفی آب از سوی همکاران این مجموعه ، مرکز بهداشت نیز بعنوان دستگاه ناظر اقدام می کند که اعلام عدم آلودگی آب در سال 95 از سوی دستگاه نظارت دلیل بر مدعای ماست.

 مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان گزارشی از روند اجرای مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان ارائه نمود و سپس مسئولین آبفای گیلان پاسخگوی سئوالات خبرنگاران و حاضرین در نشست بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز