خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

زور نهادهای نظارتی به صنایع لبنی نمی‌رسد/ تاکید سازمان حمایت بر قیمت 2500 تومانی کره

در حالی که روز گذشته معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر فروش کره 100 گرمی به قیمت 2 هزار و 500 تومان تاکید کرد و حتی از برخورد با شرکت گران فروش خبر داد اما هنوز در فروشگاه‌های تهران کره را به قیمت 3 هزار و 200 تومان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فروشندگان مواد لبنی با بیان این که از 10 روز پیش قیمت کره ناگهان افزایش پیدا کرد، اظهار داشتند: حتی روز گذشته که شرکت‌ها دوباره جنس جدید را پخش کردند هیچ خبری از کاهش قیمت نبود و قرار شد با قیمت درج شده بر روی محصول یعنی 3 هزار و 200 تومان جنس را بفروشیم.

این درحالی است که کره شَکلّی به قیمت 2 هزار و 500 تومان به برخی فروشگاه به صورت محدود ارائه می‌شود به طوری که برخی فروشگاه‌ها فقط می‌توانند چند قالب کره بگیرند.

 روز گذشته موسوی خبر از برخورد با این شرکت‌ها داده بود و اظهار کرد: برخی صنایع لبنی تخلف داشته و قیمت جدیدی بر روی محصولات خود بدون هماهنگی با سازمان‌های مربوطه درج کرده‌اند که ما مجبور شدیم با کمک سازمان تعزیرات حکومتی این نرخ‌ها را به قیمت قبل برگردانیم.

وی تصریح کرد: بر اساس نرخ مصوب، قیمت هر عدد کره 100 گرمی 2500 تومان است که عرضه این محصول به قیمتی بالاتر از قیمت یاد شده تخلف به حساب می‌آید و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

با وجود این اظهارات و عدم اجرای آن، اکنون برخی از شایعه ها حکایت از گرانی 100 تا 300 تومانی شیر خام دارد.

امری که هنوز نه از سوی فروشندگان صنایع لبنی و نه از سوی تولید کنندگان تائید و یا تکذیب نشده است.

کد خبر : ۴۴۳۶۰۵