خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری تهران:

دولت و مجلس بودجه مورد نیاز قوه قضاییه را تامیین کنند

رییس دادگستری استان تهران گفت: قطعاً اجرای این تکالیف نیازمند تأمین بودجه و اعتبار و منابع انسانی لازم است و انتظار این است که دولت و مجلس متناسب با تکالیف قوه قضائیه بودجه مورد نیاز را نیز تأمین کنند.

به گزارش ایلنا، هشتمین نشست شورای قضایی استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل دادگستری استان تهران برگزار شد و طی آن رئیس شورای قضائی استان تهران ضمن استقبال از تکالیف قوه قضائیه در متن و پیوستهای برنامه ششم توسعه، گفت: قطعاً اجرای این تکالیف نیازمند تأمین بودجه و اعتبار  و منابع انسانی لازم است و انتظار این است که دولت و مجلس متناسب با تکالیف قوه قضائیه بودجه مورد نیاز را نیز تأمین کند.
 
اسماعیلی افزود: در سال‌های اخیر و در متن قوانین جدیدالتصویب مانند قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی و نیز قانون حمایت خانواده، تکالیف جدید و متنوعی برای دادگستری‌ها در نظر گرفته شده که اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار است و در متن قوانین مذکور نیز به دولت تکلیف شده که اعتبار لازم بابت اجرای مواد این قوانین را تأمین کند که متأسفانه تاکنون تأمین نشده است. 
 
وی بیان داشت: اکنون نیز در برنامه ششم تکالیف جدیدی برای این قوه لحاظ شده که البته این تکالیف متناسب بوده و در جهت ارتقای قوه و توسعه عدالت و خدمت رسانی بهتر به مردم مفید است و دادگستری از تصویب و اجرای آن استقبال می‌کند، خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس بخشی از اعتبار مورد نیاز اجرای این وظایف را تصویب کرده که کفایت لازم را ندارد و انتظار براین است که در صحن علنی مجلس و با عنایت نمایندگان، اعتبار متناسب با تکالیف تأمین شود ، در این صورت خدمات دادگستری‌ها و قوه‌قضائیه به شهروندان، بویژه در زمینه کاهش اطاله و افزایش اتقان آراء بهبود خواهد یافت.
 
بنابراین گزارش مطابق با دستور کار جلسه، ابتدا تعدادی از اعضای شورا به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند.
 
یوسف باقری معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان تهران در خصوص میزان تحقق مصوبات مربوط به برنامه استانی ریاست محترم قوه قضائیه گزارشی را ارائه کرد.
 
در پایان نیز دکتر قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران پیرامون شناسایی هویت شهدای حادثه حله در عراق و همچنین تصادف قطار در مسیر سمنان-مشهد توضیحاتی را مطرح کرد.
 
در این نشست پس از انجام مباحث کارشناسی لازم، پیرامون موضوعات مطرح شده، حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
کد خبر : ۴۴۰۳۲۸