خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اشتغال عامل پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اشتغال معتادان بهبودیافته، ارایه تسهیلات لازم را در این خصوص خواستار شد و گفت: 30 درصد از حق بیمه این افراد توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، اشتغال افراد بهبودیافته را یکی از عوامل پیشگیری از بازگشت دوباره آنان به دام اعتیاد عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان تلاش کنند تا این افراد وارد بازار کار شوند.
  شرقی


وی با تاکید بر این که ضوابط و مشوق‌های به کارگیری بهبودیافتگان به کارآفرینان اطلاع‌رسانی شود تا آنها نسبت به جذب این افراد ترغیب شوند، افزود: هر کارفرمایی که با معرفی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، معتادان بهبود یافته را به کار گیرد این شورا 30 درصد از حق بیمه این افراد را عهده‌دار می‌شود.
 
جبارزاده همچنین بر ارایه تسهیلات خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته تاکید کرد و گفت: طبیعی است که این افراد برای دریافت این تسهیلات، پشتوانه لازم را نداشته باشند، بنابراین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص ضمانت این تسهیلات نیز با سیستم بانکی همکاری می‌کند.
 
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شایسته نیست که در استانی با گذشته درخشان تاریخی و فرهنگی و در دوره مدیریت ما انسان‌هایی باشند که برای جامعه مفید نباشند، لذا باید شرایط درمان این افراد را فراهم کنیم تا به آغوش جامعه و خانواده بازگردند.
 
وی با بیان این که معتاد فرد بیماری است که مرتکب اشتباه شده است، گفت: با نجات یک معتاد، یک خانواده و حتی جامعه را از منجلاب خارج می‌کنیم، بنابراین نباید از تلاش برای درمان و بهبود معتادان خسته شویم.
 
جبارزاده با تاکید بر این که نباید افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه به ویژه بانوان، شب‌ها را در خیابان بگذرانند، گفت: ضرورتی است شیلترهای بانوان به صورت شبانه‌روزی فعال باشند و اگر مشکلی در خصوص هزینه‌های جاری این اماکن وجود دارد رفع شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی در پایان از همکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه قضایی، اطلاعات و نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: اگر توفیقی در این خصوص به دست آمده به واسطه همکاری این عزیزان بوده است که در خط مقدم مبازه با مواد مخدر هستند.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه از کشف و ضبط یک هزار و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 14 هزار و 784 نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده، حمل‌کننده و معتاد متجاهر دستگیر و 23 باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر طی سه هزار و 190 مرحله عملیات پلیسی متلاشی شده است.
 
محمدعلی نصرتی با بیان این که در سال جاری هیچ کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در استان کشف نشده است، افزود: در سال جاری 706 نقطه آلوده استان توسط عملیات پلیسی پاک‌سازی شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذسته 15 درصد رشد داشته است.
 
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت مردم و خیران استان برای بهبود وضعیت و پیشگیری از اعتیاد در جامعه تاکید کرد.

کد خبر : ۴۴۰۰۴۶