خبرگزاری کار ایران

دوربین مدار بسته جدیدی که دنیا را متحول می کند!

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۴۷۸

دوربین‌های مدار بسته از این پس رفتار مردم را کنترل و ردیابی می کنند

نسل جدید دوربین‌های مدار بسته که هم اکنون در بخش هایی از کشور انگلستان هم نصب و راه‌اندازی شده است قادرند رفتار مردم را تشخیص دهند. این دوربین‌ها با شناسایی چهره مردم در معابر و مکان های عمومی آنها را ردیابی کرده و می توانند حالت چهره و رفتار را نیز کنترل کنند. به عنوان مثال در صورت بروز درگیری، سیستم‌های دوربین مدار بسته بصورت اتوماتیک اشخاص درگیر را شناسایی کرده و هشدار‌های لازم را برای ماموران امنیتی صادر می‌کنند. از طرف دیگر حالات رفتاری هر شخص در هر زمان مشخص می‌شود. اشخاصی که عصبانی و یا نگران هستند در اولویت‌های نظارتی قرار می‌گیرند و زوم دوربین‌ها روی آنها بیشتر می‌شود.

 

دوربین مدار بسته جدیدی که دنیا را متحول می کند!

به گفته یک کمیسر نظارت بریتانیا بنام اندرو رنینسون، سیستم‌های دوربین مدار بسته قادر به شناسایی و ردیابی چهره یک فرد از فاصله نیم مایلی می‌باشند. آقای رنینسون می‌گوید که، دوربین های جدید با کیفیت بالا، در حال حاضر در سراسر شهر‌های انگلستان در حال نصب‌شدن می‌باشند.  بنابر گفته وی دوربین‌های مداربسته جدید با چرخش 360 درجه می‌توانند چره مردم را در میان جمعیت شناسایی و ردیابی کرده سپس با استفاده از الگوریتم های پیشرفته اطلاعات را در پایگاه داده مرکزی تحلیل و ذخیره کنند.

اگر چه این سیستم ها در حال آزمایش و پیشرفته تر شدن هستند و هنوز بصورت 100 درصد تکمیل نشده‌اند اما تحقیقات در مورد این دوربین‌ها میزان موفقیت 90 درصدی را اثبات کرده است.

از زمان پیدایش نخسین سیستم دوربین مدار بسته تاکنون این سیستم ها تحولات بسیاری داشته‌اند. تنها چند سال از قابلیت‌های پیشرفته تشخیص چهره نمی‌گذرد که تحقیقات روی سیستم‌های جدید تشخیص رفتار ب‌سرعت ادامه دارد. این سیستم می‌‌تواند جامعه را بصورت کامل کنترل کرده و حتی از حوادث احتمالی پیشگیری کند. ممکن است این سیستم بعد‌ها برای مقاصد مختلف نیز بکار گرفته شوند.

دوربین مدار بسته برای تشخیص رفتار رانندگان وسایل نقلیه

از سیستم های تشخیص رفتار در آینده نزدیک در دوربین‌های کنترل ترافیک هم استفاده خواهند شد. راننگانی که خواب‌آلوده باشند و یا از نظر اعصاب رانندگی آنها خطر‌ساز تلقی شود توسط دوربین‌های مدار بسته تشخیص رفتار ردیابی شده و ممکن است بسته به سیاست کشور‌ها جرایم مختلفی برای آنها وضع شود. به این ترتیب از بسیاری از رانندگی‌های خطر‌ساز جلوگیری خواهد شد.

نصب سیستم مداربسته برای تشخیص رفتار پرسنل و کارمندان

همچنین نصب دوربین مدار بسته تشخیص رفتار می‌تواند برای نظارت بر رفتار پرسنل و کارمندان ادارات و شرکت‌ها استفاده شود. این دوربین‌ها قادر هستند پرسنلی که رفتار ناشایست دارند و یا پرسنلی که خسته و خواب‌آلود هستند را به مدیریت مربوطه اعلام نمایند. از این طریق ضریب عملکرد اشخاص سنجیده شده و می‌توان در جهت اصلاح و بهبود عملکرد اقدام کرد.

دوربین مداربسته برای تشخیص رفتار دانشجویان و دانش آموزان

رفتار و تنش‌های میان دانش‌آموزان و دانشجویان بصورت اتوماتیک توسط سیستم های جدید دوربین مدار بسته شناسایی و به مسئولین مرتبط اعلام می شود. با استفاده از این سیستم ها می توان از برخوردهای فیزیکی سریعا جلوگیری کرد.

در حال حاضر این تنها دولت‌ها هستند که از سیستم‌های مداربسته تشخیص دهنده رفتار برای مقاصد امنیتی بهره می گیرند اما  پیش بینی می شود در آینده نزدیک ورژن‌های کوچک نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این سیستم‌ها برای کاربران خانگی نیز روانه بازار شود.

منبع: www.imenshop.ir

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز