خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

بنزین گران نمی شود/ فعلا کارت سوخت حذف نمی شود

کاظمی در ادامه درمورد اصلاح سامانه سوخت اظهار داشت: اگر بخواهیم سامانه را اصلاح کنیم به ٤٠ تا ٨٠ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس کاظمی مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآرده های نفتی در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه سال ٩٦ گفت: پنج درصدی که در بودجه ذکر شده هر سال وجود دارد و از درامد محصول برداشته می‌شود، اما قیمت ها ثابت می ماند.

وی افزود: فکر نمی‌کنم افزایش قیمت داشته باشیم زیرا سال های قبل هم همین روال وجود داشت.

کاظمی در ادامه درمورد اصلاح سامانه سوخت اظهار داشت: اگر بخواهیم سامانه را اصلاح کنیم به ٤٠ تا ٨٠ میلیارد تومان سرمایه نیاز است. ما در مورد عرضه بنزین با توجه به پروژه ستاره خلیج فارس نگرانی نداریم  البته برخی دوستان نگران هستند اما ما امنیت عرضه را در هر صورت تضمین می‌کنیم

وی همچنین درباره احتمال افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت گازوئیل برای سال آینده تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیشنهادی برای افزایش قیمت گازوئیل ارائه نکرده و از افزایش قیمت این فرآورده نفتی اطلاعی ندارم.

معاون وزیر نفت درباره احتمال حذف کارت‌های هوشمند بنزین هم بیان کرد: فعلاً عرضه کارتی بنزین ادامه دارد و برنامه‌ای برای حذف کارت‌های هوشمند سوخت ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه از خردادماه سال گذشته تاکنون عرضه بنزین به صورت تک‌نرخی انجام شده است و عملاً مردم از کارتهای شخصی خود برای خرید بنزین استفاده نمی کنند یادآور شد: در حال حاضر عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت صرفاً با کارت جایگاه داران انجام می شود و عملاً کارت هوشمند سوخت جایگاه داران نقش یک سوئیچ را بازی می کند.

کاظمی با اشاره به برنامه اصلاح و بهسازی سامانه هوشمند سوخت گفت: بر این اساس پروژه ای به ارزش حدود ۸۰ میلیارد تومان تعریف شده که با اجرای آن بهسازی و اصلاح سامانه هوشمند سوخت انجام می شود.

 

 

 

 

کد خبر : ۴۳۵۴۷۹