خبرگزاری کار ایران

محسن علیجانی:

دانشجویان اجازه ندهند افکار سکولاریستی در جامعه دانشگاهی رشد کند

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۴۴۳

دبیر مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: دانشجویان کشور نباید اجازه دهند افکار سکولاریستی در جامعه دانشگاهی رشد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن علیجانی زمانی که امشب به مناسبت روز دانشجو در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) شهرری سخن می‌گفت، افزود: متاسفانه با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره نامگذاری «شورای اسلامی شهر تهران» به «شورای اسلامی شهرهای تهران، ری و تجریش» از اجرای این مصوبه سرباز زده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان ری در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنعت و میراث فرهنگی خواستار استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی اصولی در این خصوص شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص اعتبار 90 میلیارد تومانی  از محل اعتبارات سفر سال گذشته ریاست‌جمهوری به شهرستان ری خواستار اعطای این بودجه به دستگاه‌های مربوطه شد و افزود: با مساعدت وزیر کار و مذاکرات صورت گرفته با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بیمارستان شماره 2 میلاد در جنوب تهران احداث خواهد شد.

 علیجانی همچنین از برنامه‌ریزی درباره ایجاد شعب دانشگاه‌های مطرح کشور در شهرری خبر داد و افزود: امید داریم با برنامه‌های مجمع نمایندگان تهران، مشکلات قبله تهران مرتفع و کاهش یابد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس، از عملیاتی نبودن بودجه کشور انتقاد کرد و خواستار هدر نرفتن منابع مالی کشور شد.

وی که همزمان با روز دانشجو در مسجد ابراهیم خلیل(ع) شهرری حضور یافته بود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و همچنین شهدای بسیج به تببین وظایف دانشجویان در قبال انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: حرکت جامعه دانشجویی باید برای دفاع از شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.

وی با اظهار تاسف از عدم استفاده از  علم و دانش دانشجویان نخبه در سیستم دانشگاهی کشور پس از فارغ‌التحصیل شدن اظهار داشت: دانشجویان و اساتید بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند و سیستم دانشگاهی کشور باید به سمت ایجاد شرکت‌های مشارکتی با جذب دانشجویان نخبه و مستعد پیش رود.

علیجانی افزود: متاسفانه با وجود اختصاص اعتبار 15 هزار میلیارد تومانی به مراکز تحقیقاتی کشور، هیچ خروجی مثبت و مطلوبی از این مراکز مشاهده نمی‌شود.

علیجانی به برخی برنامه‌های دشمنان درباره نفوذ و ایجاد تفرقه میان قشر آگاه و تحصیلکرده کشور اشاره و  تاکید کرد: دانشجویان کشور نباید اجازه دهند افکار سکولاریستی در جامعه دانشگاهی رشد کند.

در این مراسم که به همت معاونت علمی و پژوهشی ناحیه مقاومت بسیح حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و با مشارکت پایگاه بسیج مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) شهرری برپا شده بود، از دانشجویان نخبه بسیجی این پایگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز