خبرگزاری کار ایران

حواشی مراسم روز دانشجو؛

از هدیه بسیج دانشگاه تهران به روحانی تا انصراف کرباسچی از سخنرانی

مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی با حواشی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مراسم روز دانشجو همزمان با سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبایی نیز  با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغازشد.

در ادامه کلیپ تهیه شده توسط انجمن اسلامی پخش شد و یکی از معترضان به دعوت مجری پشت تریبون رفت.

یکی از معترضان با ورود کرباسچی به سالن گفت: قلب امام خمینی من هستم و اجازه نمی‌دهم فاسد وارد دانشگاه شود!

در ادامه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برای قرائت بیانیه روی صحنه رفت و گفت: مفتخریم که نشان دادیم حتی اگر علامه ۸ سال توسط امثال شریعتی به خاک و خون کشیده شود، کنار دانشجویان هستیم.

با اشاره به اینکه دانشگاه جای سرکوبگران نیست، گفت: محبوب‌القلوب ایران با ممنوع‌التصویری فراموش نمی‌شود.

 با قرار گرفتن کرباسچی روی سن عده‌ای برای متشنج کردن جو سالن تلاش کردند.

با تشدید تشنج‌ها در سالن کرباسچی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: شخصی که خود را جانباز معرفی کرد، از من خواست که سالن را ترک کنم. من به احترام شما در اینجا حاضر شدم و به احترام مخالفانم صحبت نمی‌کنم. فقط مخالفان توجه کنند که اگر سقف خراب شد، روی سر همه خراب می‌شود.

در  ادامه موسیقی "یار دبستانی" با همخوانی حاضران پخش شد.

در پایان نیز هادی ذوالفقاری پس از اعلام پایان برنامه، از حضار خواست که برای جلوگیری از تکرار حادثه سال گذشته، سالن را هرچه سریعتر ترک کنند.

از سوی دیگر در دانشگاه تهران نیز در حالیکه نام علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد کلت ایران به عنوان یکی از سخنران‌های برنامه اعلام شده بود پس از شروع برنامه اعلام شد که به وی اجازه سخنرانی داده نشده است.

در پایان مراسم بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که با حضور محسنی اژه‌ای برگزار شد نیز دبیر این تشکل با انتقاد از رفتار امنیتی تیم حفظت رییس‌جمهور گفت: صبح امروز آقای روحانی در همین سالن حضور داشتند و ما هم بنابر رسم مهمان‌نوازی خواستیم هدیه‌ای به ایشان تقدیم کنیم که تیم همراه رییس‌جمهور نگذاشت؛ لذا از این فرصت استفاده می‌کنیم و به ایشان از همین تریبون هدیه را تقدیم می‌کنیم.

وی سپس با خواندن نامه‌ای خطاب به روحانی گفت: نظر به دغدغه شما در امور کنسرت برای شما یک عدد بلیط کنسرت روز شنبه برای قسمت بالکن صندلی شماره ٣ رزرو شده است که بتوانید به تالار وحدت بروید و از این کنسرت لذت ببرید.

کد خبر : ۴۳۵۴۳۷