خبرگزاری کار ایران

هادربادی خبر داد:

احیای 100 هزار هکتار از جنگل‌های آسیب‌دیده کشور در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۴۲۳

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها از احیای 100 هزار هکتار جنگل‌های آسیب‌دیده کشور در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا هادربادی در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: مشارکت مردم بزرگ‌ترین عنصر صیانتی در دفاع از عرصه‌های ملی، طبیعی و جنگل‌ها است که می‌تواند نقطه امیدبخشی را در عرصه تحولات رقم بزند.

وی احیای جنگل‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی رادر راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل رویکرد واقعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری جلب توجه مردم و ارتقای مشارکت آنها در حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی شامل جنگل‌ها، مراتع و اراضی ملی است. در این زمینه، مهمترین اولویت کاهش آسیب‌ها و تنش‌های حوزه کشاورزی و دامپروری است.

هادربادی با اشاره به مقوله مهم آموزش و ترویج به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار منابع طبیعی اظهار کرد: آموزش و ترویج به عنوان موضوعی فرابخشی در دنیا مطرح است طوری‌که به جرات می‌توان گفت آموزش و ترویج پایه نگهدارنده مشارکت و عامل اصلی توسعه پایدار است.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین استان فارس را استان پیشتاز در احیای جنگل‌ها دانست و افزود: صندوق اعتباری برای کمک به گروه‌های مردمی برای مشارکت در احیای جنگل‌ها در استان فارس 15 میلیارد ریال اعتبار دارد که با استقبال مردم و سازمان های مردم نهاد افزایش سرمایه نیز خواهد داشت.

وی در پایان گفت: این صندوق با مشارکت 51 درصدی تشکل‌ها و 49 درصدی دولت راه‌اندازی شده که تسهیلات برای حفظ و احیای جنگل‌ها در اختیار تشکل‌ها قرار می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز