خبرگزاری کار ایران

با قرائت پیام وزیر نفت؛

مراسم گرامیداشت شهدای «حله»، در مناطق نفتخیزجنوب برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی «حله»، مراسمی امروز سه شنبه ۱۶ آذر در مسجد امام حسین (ع) کوی فداییان اسلام اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در ابتدای این مراسم، پیام بیژن زنگنه، وزیر نفت توسط مجیدی، رییس ستاد اقامه نماز این وزارتخانه قرائت شد.

وزیر نفت در این پیام ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حله عراق و تسلیت به همکاران صنعت نفت خوزستان و بازماندگان ایشان، برای آن شهدای گرانقدر از خداوند متعال غفران الهی را مسئلت نموده بود.

همچنین، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز با ارسال پیامی این حادثه را تسلیت گفت.

 در پیام کاردر که توسط حجت الاسلام کافی قرائت شد، آمده بود: در عملیات ناجوانمردانه گروه تکفیری در منطقه «حله»ی عراق، همزمان با ایام سوگواری اربعین حسینی(ع)، تعدادی از همسران گرانقدر همکاران محترم صنعت نفت خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، این مصیبت و ضایعه بزرگ را به تمام همکاران محترم بویژه بازماندگان ایشان تسلیت می گویم و برای آن شهدای گرانقدر، رحمت و غفران الهی و برای همسران و فرزندان آنان، صبر و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام رضا حیدری مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت جنوب، طی سخنانی اظهار داشت: اربعین حسینی یکی از نمادهای شیعیان محسوب می شود و امروز، دنیا ما را با راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، می شناسد.

همچنین مراسم نوحه خوانی و مرثیه سرایی در رثای سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و شهدای حادثه تروریستی «حله»،  از دیگر برنامه های این آیین معنوی بود.

شایان ذکر است؛ در این آیین معنوی که توسط ستاد بزرگداشت شهدای «حله»ی مناطق نفتخیزجنوب برگزار شد، جمعی از خانواده معظم شهدا، آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مجیدی رییس ستاد اقامه نماز وزارت نفت، حجت الاسلام حیدری مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت جنوب، مدیران عامل شرکت های تابع، روسا و جمعی از کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حضور داشتند.

 

کد خبر : ۴۳۵۴۱۱