خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

دانشگاه یک ماهیت سیاسی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۳۳۴

استاندار کردستان با بیان اینکه دانشگاه یک ماهیت سیاسی دارد، ابراز داشت: به اقتضای سنی، دانشجو باید نسبت به سرنوشت جامعه و کشورش احساس مسئولیت داشته باشد.

به گزارش ایلنا، عبد الحمید زاهدی در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویانی که در اعتراض به وابستگی نظام به بیگانه جان خود را تقدیم کردند، اظهار داشت: روز ۱۶ آذر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت رسمی به عنوان روز دانشجو شناخته شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل فراگیری علم است و به خاطر فراگیری علم تاسیس شد افزود: دانشجو یعنی جوینده دانش و به طبع آن روحیه پرسشگر و نقادی داشته باشند. دانشجویان نسبت به مسائل جامعه حساس می باشند و از مسئولان انتظار دارند آنان را درک کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه یک ماهیت سیاسی دارد ابراز داشت: به اقتضای سنی دانشجو باید نسبت به سرنوشت‌جامعه و کشورش احساس مسئولیت داشته باشد و همچنین بدلیل موقعیت علمی که پیدا می‌کند باید در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی فعال باشد و این نیز ناشی از احساس مسئولیت اجتماعی دانشجویان است.

زاهدی با تاکید بر اینکه دانشجو یک عنصر فعال است، افزود: این یک واقعیتی است که مدیران باید بپذیرند که با قشری روبه رو هستند که دارای روحیه نقادی هستند و در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی مشارکت فعالی دارند.

شایان ذکراست در پایان این مراسم از دانشجویان نمونه دانشگاه علوم پزشکی تجلیل به عمل آمد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز