خبرگزاری کار ایران

اقبال شاکری:

نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بالاست/ خوابگاه‌ها در شأن دانشجویان نیست

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را زیاد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا، اقبال شاکری در تذکر پیش از دستور خود در سیصدو دهمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک روز دانشجو گفت:‌ توسعه نامناسب تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها بدون توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز برای دانشجویان ایجاد مشکل کرده است.

وی ادامه داد: خوابگاه‌ها غالباً استیجاری بوده و در شان دانشجوها نیستند؛ چنانکه در هر اتاق پنج تا 10 دانشجو زندگی می‌کنند.

شاکری خاطرنشان کرد: ما در حالی از ازدواج دانشجویی حمایت می کنیم که خوابگاه‌های متاهلین که قرار است دانشجویان متاهل دوران تحصیل خود را در آنجا بگذرانند شرایط خوبی ندارد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر با تاکید برا ینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید در شان آنها باشد، اظهار کرد: گرچه موضوع اشتغال مشکل اساسی کشور است، اما نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به سایرین بسیار بالا است.

وی با اشاره به عدم تخصیص بودجه عمرانی دانشگاه‌ها که باعث توقف پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها شده است تصریح کرد: تامین حداقل معیشت برای اساتید دانشگاه و به ویژه اساتید جوان و تازه ورود بسیار ضروری است.

شاکری همچنین با اشاره به تصویب پروژه آرش اسفندیار در کمیسیون عمران شورای شهر طی سال‌های گذشته عنوان کرد: وقتی به تصویب این پروژه اعتراض کردیم گفته شد قرار است با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود. این در حالی است که اکنون در شهرداری تهران برای پنجاه میلیارد تومان برای پروژه خواسته‌اند.

وی افزود: این پروژه که در منطقه پرترافیک نیایش – ولیعصر در حال ساخت است؛ مشکلات مردم منطقه را بیشتر می‌کند، لذا از معاونت حمل و نقل می خواهم این پروژه را مورد بررسی قرار دهند.

در ادامه قناعتی در تکمیل سخنان شاکری گفت: با ساخت این پروژه بار ترافیکی آن وارد محلات  اطراف می شود و ضرورتی است که شهرداری در سیاستگذای‌های خود تغییر روش دهد.

کد خبر : ۴۳۵۱۸۵