خبرگزاری کار ایران

انفجار معدن ذغال‌سنگ در چین

انفجار معدن در چین منجر به کشته شدن شماری از کارگران چینی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، انفجار گاز  ۱۱ کارگر معدن چینی را در زیر زمین محبوس کرد. این آخرین سری از تصادفات مرگباری است که در این کشور رخ می‌دهد.

آژانس خبری شینهوا گزارش داد که انفجار شب دوشنبه در معدنی در مرکز استان حوبی چین رخ داده است. این خبرگزاری جزئیات بیشتری در رابطه با علت این انفجار ارائه نداده است، اما چنین حوادثی به طور معمول هنگامی که گاز‌های تخلیه نشده به واسطه جرقه یا آتش شعله‌ور می‌شود، رخ می‌دهند.

شخصی که در دفتر ایمنی تولیدات محلی در حال پاسخگویی به تلفن بوده است، از پاسخ دادن به این پرسش امنتاع کرد و تلفن را قطع کرد.

این سومین انفجار عمده معدن در هفته گذشته در چین است، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمده ذغال‌سنگ، به طور معمول با چنین رخداد‌های مرگباری روبرو می‌شوند. در دو انفجار مشابه در هفته گذشته حدود ۵۳ کارگر معدن کشته شدند.

مقام‌های مربوطه ایمنی در سال جاری اعلام کرده‌اند که بیش از هزار معدن غیرفعال را خواهند بست، هرچند که صدها معدن جدید هنوز در حال ساخت است.

در همین حال نیز عملیات معدن خارج از نظارت دولت در تمام کشور ادامه دارد. در همین ارتباط نیز در شمال‌شرق چین در استان «هیلونگجیانگ» حدود ۲۱ کارگر معدن کشته شدند.

کد خبر : ۴۳۵۱۷۶