خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبرداد:

برق‌دار شدن خط 230 کیلوولت لوشان سیمان سبز 1

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۱۵۲

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان از برق‌دار شدن خط دو مداره 230 کیلوولت لوشان - سیمان سبز 1 خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، عظیم بلبل آبادی در خصوص آسیب دیدگی خط 230 کیلوولت لوشان به سیمان سبز بیان داشت: با بارش برف سنگین و طوفانی شدن هوا در استان گیلان و خصوصا در مناطق لوشان و رودبار و متعاقب آن بروز پدیده یخبندان در این منطقه، خط 230 کیلوولت لوشان به سیمان سبز دچار حادثه شد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان افزود: بارش برف سنگین موجب شد تا دکل 144 خط 230 کیلوولت لوشان به سیمان به علت نیروهای وارده در هم پیچیده و سقوط کند. همچنین با بررسی های انجام شده توسط اکیپ تعمیراتی، مشخص شد که بر روی پایه 143، دو گوشواره (کراس آرم) از یک مدار دچار شکستگی شده است. که در نتیجه این حوادث خط 230 کیلوولت لوشان به سیمان سبز بی‌برق و از مدار خارج شد که با شناسایی محل وقوع حادثه و با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان، و با تعویض کامل دکل 144 و تعویض کراس آرمها، خط دو مداره 230 کیلوولت لوشان -  سیمان سبز1 در تاریخ 13/9/95 برقدار شد.

بلبل آبادی در خصوص وضعیت کارخانه سیمان سبز بیان داشت:دکارخانه سیمان سبز از تاریخ 7/ 9/ 95 از طریق ولتاژ خط 63 کیلوولت دیلمان برق‌دار شده بود.

وی افزود: میزان خسارت برف اخیر به شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان حدود 30 میلیارد ریال است.

گفتنی است که پروژه خط دو مداره 230 کیلوولت لوشان – دیلمان با مشارکت کارخانه سیمان گیلان در سال 91 افتتاح و بهره برداری شده است. این پروژه به طول حدود 65کیلومتر شامل 61 کیلومتر خط هوایی 230 کیلوولت،4 کیلومتر خط هوایی 63 کیلوولت و 350 متر کابل زمینی 63 کیلوولت با 236 دکل (216 دکل 230 کیلوولت و 20 دکل 63 کیلوولت) می باشد. برای این پروژه بالغ بر بالغ بر160 میلیارد ریال با هدف تغذیه کارخانه سیمان گیلان سبز از طریق نیروگاه لوشان و در آینده جهت تغذیه پست 230 کیلوولت دیلمان سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز