خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر فرهنگی:

کمیسیون عمران امروز حادثه ریلی سمنان را بررسی می‌کند

رییس مجلس گفت:‌ کمیسیون عمران در مورد حادثه ریلی سمنان به طور جدی ورود کرده و در جلسه امروز کمیسیون نیز بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای با استناد به ماده ۱۰۴ و ۱۴۷ آیین نامه داخلی مجلس گفت: امروز گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه ریلی سمنان چاپ و در کازیو نمایندگان قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس آیین نامه داخلی مجلس این گزارش باید در دستورکار مجلس قرار می گرفت و در صحن علنی مطرح می شد؛اما مشاهده می‌کنیم که این موضوع در دستورکار امروز مجلس قرار ندارد که خلاف صریح آیین نامه داخلی است.

فرهنگی تصریح کرد:مجلس برای تعطیل شدن یک سخنرانی وقت بسیاری می‌گذارد و برای یک احضار به دادگاه زمانی از وقت مجلس به آن اختصاص داده می‌شود و به افراد اجازه داده می شود به صورت مشروح به توضیح موضوع بپردازند؛ اما ۵۰ انسان جان خود را  از دست داده اند و تعدادی از آنها در حادثه ریلی سمنان در آتش سوخته‌اند، درحالی که می‌بینیم امروز این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: این مسئله مهم ارزش آن را دارد که به آن زمانی را اختصاص داده و یا به بنده فرصت دهید درباره ابعاد حادثه توضیح دهم. شما به عنوان رئیس مجلس این اختیار را دارید.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر آیین نامه ای تاکید کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم و در دستور نیز قرار دارد و کمیسیون عمران نیز به صورت جدی در حال پیگیری است؛چرا که موضوع، موضوع مهمی است و از ساعات اولیه رخ دادن حادثه کمیسیون عمران وارد شد و پیگیر موضوع بود،ضمن اینکه گزارش اولیه این حادثه از سوی کمیسیون تقدیم شده و این موضوع که برای مجلس از اهمیت قابل توجهی برخوردار است امروز در کمیسیون بررسی می شود.

کد خبر : ۴۳۵۱۴۹