خبرگزاری کار ایران

مراسم رونمایی از كتاب «برای تاریخ می‌گویم»

رضایی: رفیق‌دوست سر قذافی کلاه گذاشت

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۷۳

رضایی: در دوره‌ای از جنگ، یک بار از محسن رفیق‌دوست تقاضای تهیه موشک کردیم و او توانست با کلاهی که سر قذافی گذاشت، این موشک‌ها را برای ما تهیه کند/ خاموشی: محل فعلی حوزه هنری توسط رفیق‌دوست به این مکان اختصاص یافت.

ایلنا: عصر امروز (یکشنبه 15 بهمن‌ماه) کتاب خاطرات «محسن رفیق‌دوست» با عنوان «برای تاریخ می‌گویم» با حضور چهره‌هایی چون «محسن رضایی»، «علی شمخانی»، حجت‌ا‌لاسلام «محسن خاموشی»، «محمد نبی حبیبی»، «هدایت‌الله بهبودی»، آیت‌الله «سید جمال الدین دین‌پرور» «محمود احمدپور»، «اسدالله بادامچیان»، «داوود احمدی‌نژاد» و حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» در محل حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم «محسن رضایی» (دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام) گفت: اگر فقط آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی را هر یك به صورت جداگانه از انقلاب به‌دست می‌آوردیم باز هم ارزش داشت. خداوند به ما لطف كرد و این‌ها را به ما اعطا كرد. ما معمولا عادت داریم بعد از شهادت یا وفات قدر افراد را بدانیم. من به سهم خودم برای برادر عزیز مبارز خستگی ناپذیر، محسن رفیق دوست كه در تمام سالهای جنگ و پیش از آن در راه پیروزی انقلاب اسلامی تلاش كرد تشكر می‌كنم.

او افزود: من كتاب را نخواندم، اما محسن رفیق‌دوست را می‌شناسم، چرا كه خاطرات ما از هم جدا نیست. در ابتدای انقلاب توانستیم هفت گروه مبارز را یكی كنیم و در مقابل منافقین یك جریان خط امامی را تشكیل دهیم. بیشترین ارتباط ما از اطلاعات شروع شد كه بعد از براندازی رژیم شاهنشاهی این سازمان به صورت كامل از بین رفته بود و اطلاعات آن از هم پاشیده بود. در آن روزها گروه فرقان دست به ترورهای متعدد می‌زد، این دقیقاً مصادف با زمانی بود كه سپاه هنوز انسجام قوی پیدا نكرده بود.

رضایی تاکید کرد: وقتی وارد سپاه شدیم، مشكلات زیاد بود ما با دست خالی وارد صحنه شدیم و اگر می‌خواستیم نیروهای پشتیبانی را تشكیل دهیم چند سال به طول می‌انجامید، اما این در شرایط معمولی بود ولی با وجود محسن رفیق دوست در پشتیبانی سپاه پاسداران این قضیه خیلی زود حل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی خدمات «محسن رفیق‌دوست» در پشتیبانی جنگ تحمیلی گفت: یک بار از ایشان تقاضای تهیمه موشک کردیم و او توانست با کلاهی که سر قذافی گذاشت، این موشک‌ها را تهیه کند.

او با عنوان خاطره‌ای از خرید 2 هزار لباس غواصی در زمان جنگ گفت: ما زمانی برای عبور نیروهایمان به 2 هزار لباس غواصی نیاز داشتیم كه آن زمان تنها تعداد انگشت شماری در اختیار داشتیم، اما رفیق‌دوست همه این 2 هزار لباس را تهیه كرد. او یك روحیه امیدبخش و پر توكلی داشت. رفیق‌دوست یك قطره از انقلاب بود كه تبدیل به دریا شد و توانست در حمایت معنوی از رزمندگان نقش مهمی را ایفا كند.

در ادامه این مراسم، حجت‌ا‌لاسلام «سیدمهدی خاموشی» (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی) گفت: بین خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نوعی پیوند وجود دارد. یکی از نکات مهم کتاب «برای تاریخ می‌گویم» عجین کردن خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با یکدیگر است. نمی‌شود محسن رفیق‌دوست را از انقلاب جدا دانست و هرکدام از خاطرات او بیانگر یک رویداد مهم انقلاب اسلامی است. او در زمانی که در کمیته استقبال از امام (ره) خدمت می‌کرد و در زمانی که به فکر تشکیل سپاه پاسداران افتاد و زمانی که هشت سال به دفاع از کیان انقلاب اسلامی در جبهه‌ها پرداخت و در زمانی که به کار حل اختلاف میان افراد مختلف مشغول بود، در حال جهاد بوده است.

او به محل فعلی حوزه هنری اشاره کرد و یادآور شد که این محل متعلق به بهائیان بوده و توسط رفیق‌دوست به سازمان تبلیغات اسلامی تعلق گرفته است.

خاموشی افزود: سبک نوشتاری این اثر، بدیع و تازه است و شنیده‌ام بیش از دو سال از تدوین‌کننده کتاب وقت گرفته است. امیدواریم که این کار با جدیت ادامه پیدا کند. امیدوارم این روند برای تمام چهره‌های انقلاب ادامه داشته باشد و خاطرات آن‌ها نیز به صورت مکتوب درآید.

«علی شمخانی» هم به عنوان سخنران بعدی این مراسم گفت: برخلاف الان که نیازمند سخنان آل باقر و آل صادقیم، اما همه سیاسی حرف می‌زنند، در زمان مبارزات انقلاب کسی جز از آل باقر و آل صادق حرف نمی‌زد، به جای اینکه حرف‌های سیاسی بزنند. در آن زمان رفیقدوست جز افرادی بود که حرفی جز موضوعات سیاسی نمی‌زد.

او افزود: سپاه که امروز نوک پیکان دشمنان در جهان به سمت آن است، سپاهی است که توسط همین افراد پایه‌گذاری شده و محسن رفیقدوست یکی از پایه‌گذاران عمده سپاه است.

شمخانی گفت: به خاطر ندارم در زمان جنگ به رفیقدوست چیزی گفته باشند تهیه کند و او پاسخ منفی داده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز