خبرگزاری کار ایران

صالحی در اجلاس امنیتی مونیخ:

سیاست گفتگو همراه با فشار و تهدید نتیجه ای ندارد

کد خبر : ۴۳۴۶۳

ما قبلا نیز مذاکرات موضوعی در مورد افغانستان و عراق داشته ایم ولی آنها رفتار متعهدانه ای در قبال این مذاکرات نداشته اند. بنابراین پیشنهاد مذاکره موضوعی درصورتی قابل بررسی خواهد بود که قبل از آن از نیات صادقانه طرف مقابل اطمینان حاصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مورد اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا در اجلاس مونیخ مبنی بر پیشنهاد مذاکره دوجانبه با ایران تاکید کرد: ما قبلا نیز مذاکرات موضوعی در مورد افغانستان و عراق داشته ایم ولی آنها رفتار متعهدانه ای در قبال این مذاکرات نداشته اند. بنابراین پیشنهاد مذاکره موضوعی درصورتی قابل بررسی خواهد بود که قبل از آن از نیات صادقانه طرف مقابل اطمینان حاصل شود.
به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (یکشنبه) در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن ارائه دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران درخصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، به سوالات مختلف حاضرین پاسخ گفت.

صالحی ضمن اشاره به تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران اظهار داشت: ما استقلال سیاسی کشورمان را ارزان بدست نیاورده ایم و به آن افتخار می کنیم. وی تاکید نمود ملت ما علی رغم همه فشارها و تحریم ها در طول 34 سال گذشته، به پیشرفتهای بزرگی نائل شده است و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور منطقه و کلید طلایی آن محسوب می شود و روزهای درخشانی در انتظار ملت ایران است.

صالحی در رابطه با موضوع هسته ای، همه فعالیتهای کشورمان را در چارچوب NPT دانست و تاکید کرد موارد ادعایی علیه فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران نادرست است و نکته جالب اینست که طرف اتهام زننده به جای اثبات ادعای خود، می گوید ثابت کنید که فعالیت نظامی هسته ای نداشته اید؟!

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت سوریه، ضمن انتقاد از رفتار دوگانه غرب در قبال کشورهای منطقه و تمرکز بر روی سوریه و نادیده گرفتن وضعیت کشورهایی که مردم مورد سرکوب واقع می شوند، بیان داشت: ما خواهان توقف درگیریها و حفظ جان مردم هستیم و گفتگوهای ملی و طرح 6 ماده ای جمهوری اسلامی ایران را مناسب ترین راه حل بحران این کشور می دانیم.

صالحی با استقبال از اعلام آمادگی معاذالخطیب رهبر شورای ملی سوریه برای گفتگو با دولت، این مسئله را یک قدم رو به جلو ذکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مورد اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا در اجلاس مونیخ مبنی بر پیشنهاد مذاکره دوجانبه با ایران تاکید نمود ملت ایران در طول تاریخ خود همواره تمدن ساز و اهل گفتگو بوده است. ما قبلا نیز مذاکرات موضوعی در مورد افغانستان و عراق داشته ایم ولی آنها رفتار متعهدانه ای در قبال این مذاکرات نداشته اند. بنابراین پیشنهاد مذاکره موضوعی درصورتی قابل بررسی خواهد بود که قبل از آن از نیات صادقانه طرف مقابل اطمینان حاصل شود ضمن اینکه سیاست گفتگو همراه با فشار و تهدید نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز