خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسکو خبر داد:

تاکنون مذاکره‌ای برای لغو کلی روادید بین ایران و روسیه انجام نشده است

سفیر ایران گفت: تاکنون مذاکره‌ای برای لغو کلی روادید بین ایران و روسیه انجام نشده است.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی در مسکو در جمع دانشجویان و رئیسان نهادهای ایرانی سخنرانی می‌کرد، اظهار کرد: موافقت‌نامه تسهیل در صدور روادید برای بخش‌های تخصصی، تجاری و حرفه‌ای سال گذشته امضا شده که در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: دومین مرحله مذاکرات نیز به تهیه پیش‌نویس لغو روادید گردشگری گروهی منجر شده که روند بررسی‌های ثانویه و هماهنگی‌های درون‌کشوری آن ادامه دارد تا با تائید نهایی احتمالا حداکثر تا 6 ماه دیگر امضا شود.

سنایی همچنین گفت: براساس این متن، پیش‌بینی شده که برای گروه‌های گردشگری از 5 تا 50 نفر دیگر نیازی به دریافت روادید فردی نیست و اقدام‌های مربوطه برای سفر به روسیه از سوی شرکت‌های گردشگری مورد تائید انجام می‌شود. روسیه همین توافق را با چین دارد که در حال انجام است و اجرای متقابل آن با ایران یکی از بزرگترین گام‌ها برای افزایش سطح روابط گردشگری و مردمی بین دو کشور خواهد بود.

سفیر ایران تاکید کرد: تاکنون مذاکره‌ای برای لغو کلی روادید بین دو کشور انجام نگرفته است و پس از نهایی و امضا شدن توافق در باره گردشگری گروهی، شاید این موضوع بتواند قابل طرح باشد.

سنایی در پایان متذکر شد: رشد گردشگری بین ایران و روسیه و افزایش چندبرابری پروازها بین دو کشور بسیار مهم است و هر هفته شاهد 17 پرواز منظم مسافربری و تا 15 پرواز چارتری هستیم در حالی‌که پیش از این فقط 4 پرواز هفتگی انجام می‌شد.

کد خبر : ۴۳۴۲۴۹