خبرگزاری کار ایران

قیمت انواع کودهای کشاورزی/ افزایش 10درصدی قیمت کود

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش قیمت در کودهای کشاورزی داشته‌ایم و از مجموع 21 نوع کود 19 نوع به طور کامل در داخل تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یزدان سیف در رابطه با قیمت انواع کود شیمیایی مورد استفاده در بخش کشاورزی گفت: امسال در فصل زراعی پاییز حدود 10 درصد افزایش قیمت در بخش کودهای کشاورزی داشته‌ایم و با آنکه دولت از سال 93 یارانه کودهای کشاورزی را قطع کرد، اما سعی کردیم تا افزایش چندانی نداشته باشیم.

وی قیمت هر کیسه 50 کیلویی کود اوره را 38 هزار و 500 تومان ، هر کیسه 50 کیلویی کود سوپر فسفات تریپل را 55 تومان،‌کود سوپرفسفات ساده را 24 هزار تومان و کود سولفات پتاسیم را 75 هزار تومان اعلام کرد.

به گفته سیف قیمت هر کیسه 50 کیلویی کلرو پتاسیم به شکل پودری 30 هزار تومان و به شکل گرانوله 35 هزار تومان است.

وی افزود: همچنین تا هفته گذشته کود دی‌آمینویوفسفات کیسه‌ای 108 هزار و 500 تومان عرضه می‌شد که ما با صرفه‌جویی در بخش‌هایی از تولید قیمت آن را به کیسه‌ای صد هزار تومان کاهش دادیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران  گفت که این قیمت‌ه تحویل به مصرف کننده در روستا‌هاست و کشاورزان حتما از فروشندگان درخواست فاکتور کنند و در صورت بروز مشکل با سامانه 1559 تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهند. 

 

کد خبر : ۴۳۴۱۹۳