خبرگزاری کار ایران

علیرضا حسینی خبر داد:

بخش زایمان بوکان استانداردسازی می‌شود

کارشناس امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از پیش بینی ۸ اتاق LDR برای بخش زایمان بیمارستان بوکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوکان، علیرضا حسینی که به اتفاق جمعی از کارشناسان به منظور بررسی نحوه چینش بخش‌های طرح توسعه به بوکان سفر کرده بود، گفت: در طرح توسعه ای و استاندارد سازی که برای بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان پیش‌بینی شده، ۸ اتاق LDR احداث می‌شود که بعد از تحویل طرح توسعه و جابجای برخی از بخش‌ها صورت می گیرد.

وی افزود: سیستم LDR سیستمی است که فرآیند لیبر، زایمان و پس از زایمان در یک اتاق با یک تخت و برای بک مادر انجام می‌شود. تخت این اتاق قابل تبدیل به وضعیت‌های مناسب برای لیبر و زایمان است.

حسینی ادامه داد: در این طرح یکی از بستگان(شوهر،مادر،خواهر و ...) می‌تواند در زمان لیبر و زایمان زائو را همراهی کند که باعث آرامش روحی و روانی مادر خواهد شد.

محمد عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان هم در این زمینه گفت: بخش زایمان بیمارستان بوکان که هم اکنون حدود ۳۳۰ متر مربع است به بیش از ۶۲۰ متر مربع افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: سالانه بیش از ۵ هزار زایمان در بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان صورت می‌گیرد که همین امر لزوم توسعه بخش زایمان را دوچندان می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان اضافه کرد: استاندارد فعلی زایشگاه‌های ایران استاندارد LDR است که مزیت اصلی این استاندارد قرار گرفتن سه مرحله زایمان(آمادگی برای زایمان، زایمان، بهبودی پس از زایمان) در یک فضاست.

عباسی خاطر نشان کرد: اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طرف ترویج زایمان طبیعی، کاهش سزارین و حفاظت از سلامت روحی، روانی و جسمی مادران باردار است.

به گزارش ایلنا، در شش ماهه نخست سال ۹۵در شهرستان بوکان ۶۶ درصد زایمان‌ها به صورت طبیعی و ۳۴ درصد به صورت سزارین اتفاق افتاده است.

کد خبر : ۴۳۴۱۶۳