خبرگزاری کار ایران

مینو فرشچی:

کارگردانان جوان مثل فیلمسازان قدیمی ولع ساخت فیلم ندارند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۱۱

در فیلم‌هایی كه دیدم، در زمینه كارهای فنی و بازیگری كمبود نداشتیم ولی به نظر می‌رسد كارگردانان جوان ولع ساخت فیلم را مانند فیلمسازان قدیمی ندارند ولی در كل می‌توان گفت که فیلم‌های خوبی را ساخته بودند.

ایلنا: مینو فرشچی(داور بخش نگاه نو سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر) درباره فیلم‌های این بخش گفت: فیلم‌های اول را فیلم‌های خوبی دیدم. این فیلم‌ها نوید حضور فیلمسازان جدید الورودی را به سینمای ایران می‌دادند و برای من مهم این است که عرصه خالی نماند و بچه‌ها باید جرات کنند فیلم بسازند و ما هم به آن‌ها اعتماد خواهیم کرد و خوشحالم برای ساخت فیلم نیز به آن‌ها کمک شده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، وی افزود: در فیلم‌هایی که دیدم، در زمینه کارهای فنی و بازیگری کمبود نداشتیم ولی به نظر می‌رسد کارگردانان جوان ولع ساخت فیلم را مانند فیلمسازان قدیمی ندارند ولی در کل می‌توان گفت که فیلم‌های خوبی را ساخته بودند.
فرشچی درباره ترکیب هیئت داوران بخش نگاه نو افزود: ترکیب خوبی بود و از همه سینماگران فعال حضور داشتند. درباره خودم باید یادآور شوم که من به عنوان مدافع بخش فیلمنامه حضور داشتم و به نظر من خوب است که همیشه درمیان اعضای هیئت داوران یک فیلمنامه نویس نیز حضور داشته باشد و من سعی کردم به فیلمنامه‌ها توجه داشته باشم، اگرچه سایر داوران هم به فیلمنامه بی‌توجه نبودند.
مینو فرشچی درباره فیلم مورد علاقه‌اش در جشنواره امسال اضافه کرد: فیلم همکارم «محمد هادی کریمی» را که در بخش سودای سیمرغ حضور داشت، دیدم و با کمال افتخار می‌گویم که از بهترین فیلم‌هایی است که امسال ساخته شده و در جشنواره حضور دارد.
وی افزود: دکتر کریمی از فیلمنامه نویسان موفقی هستند که فیلمنامه‌های ایشان از جمله «مارال» موفق به کسب جوایز جهانی گردیده و این برای فیلمنامه نویسان ایرانی یک افتخار است. در جدید‌ترین ساخته ایشان یعنی فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» دیدم که به لحاظ کارگردانی هم به ریتم قابل قبول رسیده‌اند و مجموعا فیلم خوب و مورد قبولی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز