خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده در جلسه استیضاح وزیر كار:

قانون از سوی رییس دولت به سخره گرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۹۷

احمدی‌نژاد قرار بود در دولت خود آدم‌ها را متناسب با ساختار بچیند اما در رویه صدور حکم مرتضوی ۹ پرده به نمایش گذاشته شد و مشاهده شد که ساختار‌ها براساس آدم‌ها تغییر می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: قانون امروز به سخره گرفته شده است و نمایندگان باید از ادامه این حرکت جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی جعفرزاده امین آبادی در صحن علنی امروز مجلس با بیان اینكه قصد شوخی با شیخ‌الاسلامی را دارد گفت: شیخ الاسلامی در ابتدای صحبت‌های خود بیان کرد که در ۲۰ سال گذشته یک بار هم توبیخ نشده‌ و من به وی می‌گویم به دلیل همین است که الان استیضاح شده‌اید. اگر در طول ۲۰ سال گذشته یک بار توبیخ می‌شدید قطعا یک باره پای شما به استضیاح باز نمی‌شد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شیخ الاسلامی در ادامه مطالب خود بیان کرد تا جرم متهم اثبات نشده باشد نمی‌توانیم به وی تهمت بزنیم ولی من به شیخ الاسلامی می‌گویم که مباحث حقوقی این را بیان می‌کند که اصل برائت در قوانین وجود دارد اما نه برای سپردن امانت. برای سپردن امانت؛ شخص باید احراز صلاحیت شود. فکر می‌کنم آقای شیخ الاسلام یک دختر در منزل داشته باشد. آیا وقتی برای ایشان خواستگار آمد اصل برائت را برای خواستگار دختر خود رعایت می‌کند یا احراز صلاحیت او برایش مهم است اگر رفتار آقای شیخ الاسلام این گونه است بهتر است این رفتارش را اصلاح کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی ۳۹ میلیون افراد را تحت پوشش و ۲۸۰ شرکت را زیر نظر دارد و این حجم عظیم سازمان‌ها و نهاد‌ها حساسیت به وجود می‌آورد و سپردن این همه سازمان‌ها و شرکت‌ها و این افراد نیاز به احراز صلاحیت است.

وی در ادامه خطاب به احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد قرار بود در دولت خود آدم‌ها را متناسب با ساختار بچیند اما در رویه صدور حکم مرتضوی ۹ پرده به نمایش گذاشته شد و مشاهده شد که ساختار‌ها براساس آدم‌ها تغییر می‌کند.

وی در ادامه به ماده ۱۷ سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای کسی که می‌خواهد مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی شود حداقل فرد می‌بایست مدرک کار‌شناسی ارشد در زمینه مالی و انفورماتیک، بیمه، مدیریت و پزشکی را داشته باشد آقای مرتضوی کدامیک از رشته‌ها مدرک کار‌شناسی ارشد دارد.

جعفرزاده در ادامه به صحبت‌های شیخ الاسلام در صبح اشاره کرد و گفت: ‌شیخ الاسلام بیان داشت که سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه تامین اجتماعی یک نهاد امور غیر دولتی است و نمایندگان تفسیر موصع قانون می‌کنند گفت: تفسیر قانون حق مجلس است و اگر شما می‌خواستید که قانون را تغییر دهید می‌بایست یک لایحه دو خطی به مجلس ارایه می‌کردید و مجلس نیز در این زمینه به شما کمک می‌کرد.

وی درادامه به صحبت‌های برخی از نمایندگان در صبح اشاره کرد و گفت: من در تعجب هستم که چرا برخی از نمایندگان داعیه مهربان‌تر از مادر شده‌اند چرا که رییس و دولت دو وزیر خود را در چند ماه اخیر عزل کرده است و با این کار نشان داد دولت با سرپرست بهتر می‌تواند کار کند و آیا این وظیفه ماست که در فکر دولت یا رییس دولت.

نماینده رشت گفت: نمایندگان تا دقیقه ۹۰ دولت مسوولیت دارند که وظایف خود را انجام دهند چرا که آنان قسم خورده‌اند که حق را اجرا نمایند و اگر این کار را نکنند در صحرای قیامت می‌بایست به شهدا جواب دهند و یا در بیرون به مردم پاسخگو باشند.

همانگونه که در زمان انتخابات به مردم بیان می‌کنیم که از تجمع، اعتراض در دستگاه دست بردارید چرا که شما در مجلس نماینده دارید و از حقوق شما دفاع می‌کند و اگر ما امروز استیضاح نکنیم چه حقوقی داریم... اگر این گونه عمل نکنیم.

وی افزود: رییس دولت می‌بایست لایحه بودجه را سروقت به مجلس ارایه می‌کرد و ما نمایندگان وظیفه شخصی امان است که اقتدار خود را نشان دهیم به مردم بگوییم به دنبال احقاق حقوق آن‌ها هستیم.

جعفرزاده در ادامه به فلسفه وجودی مجلس اشاره کرد و گفت: امروز نمی‌دانم چرا از رهبری خرج می‌کنیم شما می‌خواهید کافرمسلمان کنید اگر کسی اعتماد به رهبری نداشته باشد قطعا نمی‌تواند در مجلس حضور یابد و مسلمان نیست و اغلب نمایندگان مجلس بچه‌های ولایی هستند و اطاعت از رهبری را وظیفه قانونی خود می‌دانند.

نماینده رشت بیان داشت: امروز قانون به سخره گرفته شده است و ما باید جلوی این سخره گرفتن شدن را بگیرید چرا که باید فردا جواب شهدا را بدهیم و در طول قانون گذاری این کشور سابقه ندارد که حکم ۱۵۰ قاضی دوبار از سوی رییس دولت نادیده گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز