خبرگزاری کار ایران

در همایش آثار برگزیده جشنواره‌ تئاتر استان‌ها مطرح شد؛

انتخاب 15 نمایش برای جشنواره تئاترفجر از مراکز استانی

همایش آثار برگزیده جشنواره‌ تئاتر استان‌ها صبح امروز؛ شنبه 13 آذر؛ با حضور مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، کوروش زارعی (مدیر دفتر نمایشی حوزه هنری)، سعید اسدی (دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر) و جمعی از فعالان تئاتر استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای این نشست سعید اسدی (دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر) با بیان اینکه این همایش فرصتی برای تبادل نظر با تئاتر استان‌ها است؛ اظهار کرد: در این همایش انتخاب آثار را برای جشنواره فجر خواهیم داشت. البته باید این را درنظر بگیریم که تئاتر در حقیقت برای مردم و داشتن ارتباط با مخاطب است و این مسئله اولویت اصلی این همایش است.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و کوشش‌هایی که ما برای گردهمایی جشنواره‌های مختلف انجام می‌دهیم برای این است که در نهایت این فرآیند به برآیند تولید تئاتر در سال در استان‌های کشور منجر شود.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه جشنواره‌محوری در یک دوره زمانی خجسته بود؛ ادامه داد: در حال حاضر برگزاری جشنواره‌ها باید منجر به ترغیب تولید تئاتر شود. متاسفانه جشنواره‌محوری مضراتی هم دارد که باید سعی کنیم این مشکلات را برطرف کنیم. ما در این همایش بهترین آثار را برای حضور در جشنواره فجر انتخاب می‌کنیم و با تقویت این موضوع در سال‌های آینده قصد داریم در هر استان که در حقیقت به مثابه یک کشور کوچک است؛ جنبه‌های مختلف تئاتر خود را تقویت و ارزیابی کند.

اسدی اضافه کرد: در جشنواره تئاتر فجر میزبان همه آثار تئاتر از سراسر ایران هستیم. امسال 15 اثر برگزیده توسط گروه داوران انتخاب و به جشنواره تئاتر فجر راه می‌یابند و 15 اثر نیز برای حضور در تور تئاتر ایران در دی ماه انتخاب می‌شود.

او اضافه کرد: در این دوره انتخاب آثار توسط هیات داوران و مدیران انجمن هنرهای نمایشی انجام می‌شود که این اتفاق باعث ایجاد تبادل نظر بین داوران و دیگر اساتید است.

کد خبر : ۴۳۳۹۶۲