خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس فنی و حرفه‌ای کشور در بخش آموزشگاه‌های آزاد:

توسعه‌ی بخش غیردولتی، توسعه‌ی کشور را به دنبال دارد

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بخش آموزشگاه‌های آزاد گفت: باید بین بخش دولتی و غیردولتی ارتباط بسیار خوبی برقرار شود و بدون تعامل هر دو طرف نمی توان به خواستگاه اصلی مد نظر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مجید تهرانیان در نشست با رئیس کانون انجمن صنفی کشور، استان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد خوزستان بیان کرد: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه­ ای کشور، تقویت بخش خصوصی در تمام عرصه ­های  مهارتی است.

وی اظهار کرد: با توسعه بخش غیردولتی، می ­توان توسعه کشور و ایجاد اشتغال پایدار را داشته باشیم.

تهرانیان به اجرای کارِ گروهی اشاره و عنوان نمود: همیاری و همدلی و اجرای کارِ گروهی در راستای اهداف سازمان، می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی بیان کرد: در مشاغلی که مردم می­ توانند سرمایه ­گذاری کنند، آن بخش توسط مردم حمایت و اداره می ­شود و دولت، مشاغلی با سرمایه‌گذاری سنگین را می ­پذیرد.

بخش دولتی نباید بازدارنده بخش غیردولتی باشد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان نیز در این جلسه، بر حمایت از بخش خصوصی به‌عنوان بازوی توانمند مهارتی تأکید کرد و گفت: برای گسترش این بخش، می ­توان از الگوهای خارجی استفاده کرد و بررسی شود در کشورهای پیشرفته دنیا، چه حرکتی صورت پذیرفته که منجر به پیشرفت بخش خصوصی شده است.

عبدالنبی سواعدی افزود: بخش دولتی نباید بازدارنده بخش غیردولتی باشد، بلکه باید کمک کند تا این بخش به پویایی برسد، زیرا در دنیای امروز، اکثر نیازهای مردم توسط بخش غیردولتی انجام می ­شود و بخش دولتی، کارهای نظارتی را انجام می ­دهد.

 

 

کد خبر : ۴۳۳۹۳۴