خبرگزاری کار ایران

داستان‌هایی کوتاه از آقای خاص

«قصه‌های آقای خاص» نوشته "لائو ما" توسط نشر داستان منتشر شد.

به گزارش ایلنا، داستان‌هایی کوتاه از  آقای خاص؛ مجموعه‌ای از 18 داستان کوتاه از لا ئو ما نویسنده چینی است که توسط خود نویسنده به انگلیسی ترجمه شده و سحر توکلی نیز داستان‌ها را از انگلیسی به فارسی ترجمه کرده است. لائو ما در این داستان‌ها با طنزی گزنده و نیش‌دار فضای دانشگاهی در جامعه امروز را به چالش می‌کشد.

درباره لائو ما

لائو ما نام هنری پروفسور ماجونجی، یکی از نویسندگان مطرح و مهم معاصر چین است. او تاکنون بیش از صدها داستان کوتاه به نگارش درآورده است. آثار او به زبان‌های مختلفی چون، مغولی، گرجی، ارمنی، آذری، ترکی و سوئدی ترجمه شده است.

او که نوشتن را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرده است جوایز متعددی را در کارنامه ادبی خود دارد. او همچنین عضو کانون نویسندگان چین است و به عنوان پدر داستانک چینی از او یاد می‌شود. بسیاری از داستان‌های او جزو بهترین داستان‌های کوتاه چینی قرن بیست و یک هستند. داستان‌های او اغلب دارای طنز تلخ و انتقادی هستند و رنگ و بویی دراماتیک به همراه دارند. او سبک تازه‌ای را وارد ادبیات چین کرده که مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

«قصه‌های آقای خاص» نوشته لائو ما و با ترجمه سحر توکلی در شمارگان 500 نسخه 100 صفحه‌ای و قیمت 10 هزار تومان توسط نشر داستان منتشر شد.

کد خبر : ۴۳۳۹۲۷