خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد غرضی:

وزارت بهداشت بخشی‌نگری نکند/ ادغام درمان تامین‌اجتماعی به زیان کارگران است

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۹۲۶

سیدمحمد غرضی در مخالفت با ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: انجام چنین کاری می‌تواند به صندوق فراگیری مانند سازمان تامین اجتماعی، لطماتی جبران ناپذیر وارد کند.

نماینده دور نخست مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایلنا گفت: صندوق درمانی مانند سازمان تامین اجتماعی به موجب قوانین موجود، اختیارات و منابع خاص خود را دارد و ادغام آن در سازمان بیمه سلامت ایرانیان  به افزایش بهره وری نظام درمانی کمکی نخواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه دعوای برسر ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی قدمتی نزدیک به چهار دهه دارد، چه در سالهای قبل و چه در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این مسئله مورد اختلاف گروه‌های مختلف اجتماعی بوده است.

او افزود: قطع یقین اگر ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی به شیوه پیشنهادی وزارت بهداشت اتفاق بیفتد؛ برمشکلات درمانی جامعه خصوصا کارگران تحت پوشش این سازمان افزوده خواهد شد.

غرضی افزود: اگر قرار بر ادغام منابع صندوق‌های درمانی است، دولت باید ابتدا از طریق انجام اصلاحاتی نسبت به یکسان سازی شرایط پرداخت و دسترسی به خدمات صندوق‌های مختلف درمانی اقدام کند تا میان گروه‌های مختلف اجتماعی تبعیضی وجود نداشته باشد

او در عین حال با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح های حمایتی همیشه بودجه های کلان می خواستند. در دولت یازدهم برای بهبود وضعیت سلامت کشور، بودجه 16 هزار میلیارد تومنی به 60 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 این کارشناسی مسائل اقتصادی افزود: این افزایش بودجه بار سنگینی را بر دوش دولت و به طبع آن مردم گذاشت. این در حالی که وزارت بهداشت باز هم به دنبال افزایش بودجه بهداشت است.این نتیجه بخشی نگری به مسائل است.

غرضی در پایان گفت: نباید کشور را بخشی اداره کنیم. چرا که در این حالت هم نه اهداف مد نظر بخشی مانند وزارت بهداشت تامین خواهد شد و نه تضمینی برای استیفای حقوق کل‌جامعه وجود دارد، بنابراین می‌توان گفت که این نوع بخشی نگری آسیب زا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز