خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد:

آموزش‌های مهارتی طبق سفارش صنایع، انعطاف‌پذیر هستند/ضرورت آموزش افراد بومی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در نشست با مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، بر تعامل و آموزش افراد بومی تأکید کرد.

عبدالنبی سواعدی بیان کرد:سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یک نهاد تخصصی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد و دو رسالت اساسی دارد که شامل: آموزش بیکاران جویای کار فاقد مهارت برای تأمین نیروی بازار کار و ارتقای مهارت شاغلین برای ارتقای بهبود کار می‌باشد.

وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انعطاف‌پذیری در آموزش‌های مورد نیاز بازار کار است.

سواعدی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، سوابق ارزنده‌ای در ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی به صنایع، خصوصاً صنعت نفت دارد و دارای کارگاه‌های تخصصی و مربیان مجرب و توانمند ویژه آموزش‌های صنعت نفت می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: در استان خوزستان، آموزش‌های منحصربه‌فردی  از قبیل آموزش ویژه جوش در شهرستان آبادان و آموزش غواصی در شهرستان ماهشهر وجود دارد که در کشور بی‌نظیر می‌باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به سفارش محور بودن آموزش‌های مهارتی گفت: لازمه‌ی کیفیت کار آموزش‌های مهارتی، ارائه سفارش خوب از طرف صنایع می‌باشد.

سواعدی خواستار تشکیل کارگروه مشترک با هدف نیازسنجی آموزشی شد و افزود : با نیازسنجی، آموزش متناسب نیاز شغلی، برنامه‌ریزی و افراد پس از کسب مهارت طبق سفارش صنعت، وارد شغل مورد نظر می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد:تمرکز خود را بر آموزش افراد جویای کار بومی بگذاریم زیرا برای صنعت خیلی مفید و به‌صرفه است که نیروهای شاغل در آن بومی باشند.

همچنین مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت:آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است.

یوسف داودی بیان کرد: نیروی مورد نیاز این صنعت 2 هزار نفر در رشته‌های مختلف مهارتی  متناسب با صنعت پتروشیمی است.

وی اظهار کرد:مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین مکان آموزشی برای توانمندسازی نیروی انسانی می‌باشد.

داودی در پایان خواستار تربیت نیروی ماهر مورد نیاز پتروشیمی شد و افزود: با تربیت نیروی انسانی ماهر سریع‌تر به اهداف خود می‌رسیم و با داشتن نیروی ماهر شاهد رشد و پیشرفت روزافزون در کشور خواهیم بود.

 

کد خبر : ۴۳۳۹۱۹