خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو، اعتماد و همکاری متقابل؛ شعار کنفرانس امنیتی تهران

کنفرانس امنیتی تهران با شعار گفت‌وگو، اعتماد و همکاری متقابل بین کشورهای منطقه غرب آسیا جهت نیل به امنیت و پیشرفت جمعی هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

شفیعی (رئیس کنفرانس امنیتی تهران) در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: از منظر جمهوری اسلامی ایران همانطور که خداوند سبحان مسلمانان بلکه کل بشریت را به «تعاونوا علی البر و التقوی...» دستور داده‌اند، بزرگ‌ترین «بر» در حال حاضر «امنیت پایدار» و مقابله هوشمندانه با ناامنی‌های منطقه که اصولا ریشه‌های آن در خارج از منطقه قرار دارد، می‌باشد و متاسفانه دورنمای روشنی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

وی افزود: از نظر ما امنیت پایدار این منطقه پیش نیاز پیشرفت مادی و معنوی آن است و این امنیت جز در سایه اعتماد، تعاون و همکاری کشورهای منطقه به دست نمی‌آید.

رئیس کنفرانس امنیتی تهران گفت: دشمنان منطقه با هدف تنازع و درگیری بین کشورهای منطقه و درون این کشور‌ها بر طبل منازعه می‌کوبند و متاسفانه تعدادی معدود از کشورهای منطقه در این دام گرفتار شده‌اند،. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در قریب چهار دهه از عمر با برکت خود همواره با هدف انسجام در امت اسلامی حرکت کرد و نسبت به ثبات و پیشرفت امت اسلامی دغدغه داشته است.

وی با بیان اینکه از منظر ما امنیت جمهوری اسلامی ایران در کنار امنیت منطقه و کشورهای اسلامی نمود پیدا خواهد کرد، گفت: بر این اساس این کنفراس که با همکاری بیش از ده مرکز و اندیشکده مطالعاتی راهبردی و مشارکت طیف وسیعی از نخبگان دانشگاهی و پژوهشی از داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد، اهداف اصلی شامل «فهم و شناخت واقعی از الگوی راهبردی تحولات منطقه و آینده نگاری آن» و «تولید گفتمان بومی و مشترک بین نخبگان جهت مشارکت در تصمیم سازی و اجماع سازی» را دنبال می‌کند.

رئیس کنفرانس امنیتی تهران گفت: ‌ امیدوارم این حرکت ملی بلکه فراملی که با استقبال و حضور مسئولان عالی و ارشد کشور و کشورهای منطقه و حتی فرا‌تر از منطقه روبرو شده است، بتواند قدمی در راه انسجام امت اسلامی که امروز درگیر آلام زیادی است و قلب هر انسانی را به درد می‌آورد بردارد.

کنفرانس امنیتی تهران نظم امنیتی منطقه‌ای در غرب آسیا در تاریخ ۲۱ آذر در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۳۸۲۸