خبرگزاری کار ایران

شیوه تشخیص برنج پلاستیکی از طبیعی

برخی از کارخانه‌های چینی دانه‌های برنج را به طور کامل درست می‌کنند. این دانه‌ها مخلوط نشاسته و پلاستیک ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، چین یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی به شمار می‌رود که صنایع زیاد و بزرگی دارد و هر چیزی تولید می‌کند. برخی از کارخانه‌های چینی دانه‌های برنج را به طور کامل درست می‌کنند. این دانه‌ها مخلوط نشاسته و پلاستیک ساخته می‌شود، اما دانشمندان درباره خوردن این نوع برنج هشدار می‌دهند زیرا برای سلامتی انسان خطرناک است.

به شیوه‌های ساده در خانه و بدون نیاز به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته، برنج پلاستیکی را از طبیعی تشخیص دهید.

روش اول: یک لیوان آب آماده کنید و مقدار اندکی برنج داخل آن بریزد، اگر دانه‌های برنج روی آب ایستاد، این وضعیت نشان می‌دهد که برنج سالم نیست و باید آن را دور بریزید.

روش دوم: مقدار اندکی برج را روی آتش بگذارید؛ اگر دید که به سرعت می‌سوزد و از آن بوی پلاستیک بلند می‌شود، این وضعیت نشان می‌دهد که برنج زیان آور است.

روش سوم: اگر می‌خواهید صد درصد مطمئن شوید که برنج شما طبیعی بوده و مصنوعی نیست باید مقدار اندکی از برنج پخته شده را در یک ظرف دربسته قرار داده و به مدت چند روز در یک محل گرم بگذارید. حال اگر برنج شما فاسد شد، این وضعیت نشان می‌دهد که این برنج تماما سالم و طبیعی است و هیچ گونه مواد صنعتی در آن بکار نرفته است اما اگر فاسد نشد؛ این نشان می‌دهد که درصد زیادی از آن را مواد صنعتی تشکیل می‌دهد.

کد خبر : ۴۳۳۷۳۵