خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد؛

جایگاه ممتاز کرمانشاه در تولید محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۷۰

استان کرمانشاه در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور رتبه ممتازی دارد، که این امر را باید از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی کرمانشاه گفت: تولیدات کشاورزی ما بعد از انقلاب با پیشرفت 583 درصدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف منصوری افزود: تولیدات بخش کشاورزی کرمانشاه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کمتر از 600 هزار تن در سال بوده است که این رقم در حال حاضر به 4.1 میلیون تن در سال رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: این میزان پیشرفت را باید نتیجه ایجاد زیر ساخت ها، توسعه بخش های تحقیقاتی، افزایش دانش فنی بهره برداران، توسعه مکانیزاسیون، توسعه اراضی آبی و... دانست.

منصوری گفت: استان کرمانشاه در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور رتبه ممتازی دارد، که این امر را باید از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به تولید 20 درصد از ذرت دانه ای کشور توسط استان کرمانشاه، گفت: در طرح توسعه کشاورزی اقدامات خوبی در استان کرمانشاه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به برخی از آماری کشاورزی کرمانشاه پس از اجرای طرح توسعه کشاورزی اشاره کرد و افزود: پس از اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان کرمانشاه، شاهد افزابش 25 درصدی ظرفیت مرغداریها، افزایش 21 درصدی ظرفیت پرواربندی گوساله، افزایش 30 درصدی پرورش زنبور عسل، افزایش 5 درصدی گاوداری های شیری و همچنین افزایش 67 درصدی تولید آبزیان در استان کرمانشاه بوده ایم.

منصوری در ادامه به برنامه های این سازمان در دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال 1114 طرح کشاورزی در استان کرمانشاه افتتاح شده است که این رقم در استان کرمانشاه بی سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته 137 میلیارد تومان تسهیلات به طرح توسعه کشاورزی استان کرمانشاه اختصاص یافته که تاکنون 92 میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی نیز انعقاد قرارداد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز