خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح آخوندی چاره کار نیست/ جمع‌آوری امضای استیضاح خارج از رویه رسمی بوده است

دبیر کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه استعفا یا استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این شرایط به صلا نیست، گفت: مجلس در یک هفته گذشته تعطیل بوده و جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی خارج از رویه رسمی بوده است.

شادمهر کاظم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ با اشاره به بحث جمع آوری امضا از سوی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت: هفته گذشته مجلس شورای اسلامی تعطیل بوده است و روند جمع‌آوری امضا‌ها قطعا خارج از رویه و به طور غیررسمی بوده است.

وی ادامه داد: قطعا یکشنبه هفته آینده –چهاردهم آذرماه – تعداد امضاهای جمع آوری شده برای موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی مشخص می‌شود و آنچه که امروز از تعداد امضا‌ها حرف می‌زنند، گمانه‌زنی است.

دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بر وقوع هر سانحه‌ای به سمت استیضاح وزیر برویم، گفت: هر چند که استیضاح وزرا حق مجلس است و همه برای وقوع سانحه برخورد دو قطار تبریز- مشهد و سمنان- مشهد متاسف هستیم و این سانحه ضایعه بزرگی برای ملت ایران است؛ اما درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی نباید عجله کرد و باید منتظر اعلام بررسی‌های کمیته حقیقت یاب بمانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای مدیرعامل راه‌آهن از سمت خود، اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه اعلام شده است که علت بروز سانحه ریلی در ایستگاه هفت خوان دخالت نابجای نیروی ctc در سیستم کنترل هوشمند قطار بوه است، البته باید منتظر اعلام نهایی کمیسیون عالی سوانح ریلی باشیم. هر چند که تقصیری به طور مستقیم متوجه مدیر عامل راه آهن نبود اما وی به دلیل مسئولیت اجتماعی از سمت خود استعفا داد.

کاظم‌زاده افزود: عذرخواهی آقای پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی نشانه خوبی است و نشان از این دارد که مدیران به مسئولیت اجتماعی خود واقف هستند. این استعفا می‌تواند زنگ خطری برای تمام مدیران باشد که با هر موقیعت شغلی که دارند باید در صورت اثبات کوتاهی و قصور آمادگی کناره‌گیری از سمت خود را داشته باشند.

دبیر کمیسیون عمران با بیان اینکه این اقدام مدیرعامل راه‌آهن اشاعه دهنده فرهنگ عذرخواهی مدیران از مردم می‌شود، ادامه داد: در پی این سانحه یکی از مدیران از سمت خود استعفا داد و معتقدم نباید سایر مدیران را درگیر کرد و البته حذف وزیر راه و شهرسازی در این شرایط به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی چاره کار نیست، ادامه داد: برای تصمیم‌گیری درباره استیضاح آخوندی باید منتظر اعلام نتایج نهایی کمیته حقیقت یاب بود اما معتقدم با بروز هر سانحه‌ای نباید برای حذف مدیران عجله کنیم.

کد خبر : ۴۳۳۶۷۷