خبرگزاری کار ایران

آخرین تغییرات تور جهانی والیبال ساحلی در نشست لوزان مشخص شد

آخرین تغییرات تور جهانی والیبال ساحلی در نشست لوزان تشریح شد.

به گزارش ایلنا، عبدالعظیم عزیزخانی و کسری غفوری، رئیس و دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال کشورمان در نشست هماهنگی برگزار کنندگان تور جهانی والیبال ساحلی که در شهر لوزان سوئیس برگزار شد، حضور یافتند. در این جلسه نمایندگان کشورهای حاضر در  این مسابقات همچون ایران، کانادا، مراکش، فرانسه، استرالیا و … حضور داشتند.

در پایان این جلسه که به نوعی همفکری درخصوص نحوه برگزاری بین اعضای شرکت کننده محسوب می شد، مقرر شد مسابقات از سال ۲۰۱۷ با سیستم جدید برگزار شود.

همچنین پیشرفت ایران در نحوه میزبانی از تور جهانی ۲۰۱۶ یکی از مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه نیز برگزاری مسابقات تور جهانی به میزبانی ایران و در جزیره کیش با ۱۰۰ هزار دلار و ۳ ستاره قطعی شد.

از سویی دیگر مسابقات مکزیک و ترکیه به دلیل ضعف در برگزاری لغو شد. این در حالی است که کشورهای فیجی،ایتالیا، فرانسه و مراکش به صورت یک ستاره اضافه شدند.

اعضای حاضر در این جلسه درخصوص کسب سهمیه رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در وین اتریش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

زمان برگزاری مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان با نظر اعضای جلسه از ماه جون به جولای تغییر پیدا کرد.

دیگر موضوعی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، مسابقات لانگ بیچ آمریکا بود که به دلیل شرایط نامساعد اسپانسر در جدول سال ۲۰۱۷ قرار ندارد. این در حالیست که این مسابقات چندین سال متوالی به صورت منظم برگزار شده بود.

ضمن اینکه مسابقات ۳ تا ۵ ستاره از نظر پخش تلویزیونی و تبلیغات، سخت‌گیرانه خواهد بود. ۱۲ شبکه در سال ۲۰۱۷ پوشش مسابقات ستاره بالای فدراسیون جهانی را برعهده خواهند داشت که شامل شبکه هایی از ژاپن، مالزی، آمریکا، کانادا، سوئیس، کرواسی، اتریش، آلمان و برونئی است.

در سال ۲۰۱۷ هفت مسابقه یک ستاره، ۲ مسابقه ۲ ستاره، ۷ مسابقه ۳ ستاره، ۲ مسابقه ۴ ستاره و ۵ مسابقه ۵ ستاره برگزار می شود.

مسابقات لهستان نیز به دلیل شرایط نامطلوب برگزاری در سال ۲۰۱۶ از ۴ ستاره به ۳ ستاره نزول پیدا کرد. همچنین با میزبانی آفریقای جنوبی در تور جهانی ۲۰۱۷ نیز موافقت نشد.

فدارسیون والیبال ایران ٢٧ تا ٣٠ بهمن ماه امسال برای دومین سال متوالی میزبانی تور جهانی والیبال ساحلی را برعهده خواهد داشت.

 

کد خبر : ۴۳۳۵۸۳