خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین شام‌ غریبان امام‌رضا(ع) در حرم مطهر رضوی+عکس

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۵۴۵

خادمان و زائران بارگاه منور رضوی در مراسم شام غریبان شهادت غریب‌الغربا به سوگ نشستند.

به گزارش ایلنا، آیین شام غریبان شهادت انیس‌النفوس علی بن موسی الرضا(ع) در شامگاه چهارشنبه 30 صفر 1438 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در بارگاه ملکوتی رضوی با حضور جمع کثیری از خادمان، عزاداران و دلسوختگان صاحت قدسی حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

این مراسم حزن آلود و اندوه بار، طبق روال هر سال با اقامه نماز مغرب و عشاء در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز شد و سپس خدام بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) در حالی که لاله‌های شمع فروزان در دست داشتند، از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدا مشهد مقدس به سوی بارگاه ملائک پاسبان قدس رضوی حرکت کرده و در صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی گرد هم آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و سید مرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی پیشاپیش هزاران خدمه بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) با در دست داشتن شمع روشن در صحن انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

خدام حریم ملکوتی رضوی همنوا با مهدی رسولی به عزاداری و سینه‌زنی در شهادت ولی نعمتشان پرداخته و از مرثیه سرایی به دو زبان فارسی و آذری بهره‌مند شدند.

خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز در طول مسیر تشرف و در مراسم صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی، همنوا با خدام، طنین عزا سر دادند و اشک ماتم ریختند.

لازم به یادآوری است، آیین شام غریبان حضرت رضا(ع) همه ساله در شام شهادت هشتمین امام همام برگزار می‌شود و زائران و مجاوران حاضر در حرم مطهر حضرت رضا(ع) نیز می‌توانند شاهد این آیین سنتی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز