خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری تاکید کرد:

محیط فرهنگی باید محیطی آرام و با ثبات باشد

وزیر ارشاد تاکید کرد که محیط فرهنگی باید محیطی آرام و با ثبات باشد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری در کربلای معلا در حاشیه دیدار با حجت‌الاسلام نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: اولویت‌های 20 گانه کاری خود را به مجلس و ملت اعلام کرده‌ام اما مهمترین مسأله وزارت ارشاد در یک فضای کلی، ایجاد ثبات و آرامش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگی در بستر مناقشه شکل نخواهد گرفت، افزود: همگان باید بپذیرند محیط فرهنگی باید محیطی آرام و با ثبات باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم و با اهمیت این است که باید بدانیم روح حاکم بر فرهنگ‌ایرانی، فرهنگ دینی است و تقویت فرهنگ دینی و قرآنی و رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام جزو اولویت های ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سفر وی غیر رسمی و دو روزه به کربلا و نجف خواهد بود، اظهار کرد: برای پابوسی آستان مقدس حضرت اباعبدالحسین(ع) به کربلا آمده‌ام تا یک‌بار دیگر تجدید عهد و پیمان داشته باشیم با سرور و سالار شهیدان که ادامه دهنده راه همه انبیاء و اولیاء اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه با معاون وزیر فرهنگ عراق در بغداد مذاکرات دو جانبه ی خوبی برگزارشد، افزود: دراین سفر همزمان دیدارهایی با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و نیز با مسئولان حج و زیارت در کربلا، کاظمین و نجف انجام گرفت.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: در دیدارهای انجام گرفته مسایل و مشکلات زائران و کاروان های ایرانی اعزامی به عتبات و عالیات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر ارشاد درباره آیین اربعین حسینی گفت: اربعین بزرگترین شور و شعور مسلمانان و شیعیان در جهان است و به عنوان بزرگترین راهپیمایی صلح و معنویت در دنیا لقب گرفته است.

به گفته وی، اربعین آن‌چنان عزمت دارد که یک‌بار دیگر توجه جهانیان را به خودش جلب کرده اما با این حال باید مشکلاتی را که به صورت محدود داشته‌ایم برای سال‌های بعد رفع کنیم.

صالحی‌امیری تأکید کرد: دولت درباره مدیریت اربعین جلسات خاصی را برگزار کرده و مقرر شده سال آینده به برنامه‌های این آیین با هماهنگی وزارتخانه‌های ارشاد، کشور و امور خارجه نگاه جدی‌تری شود زیرا بر این باوریم که سال بعد اربعینی بسیار باشکوه‌تر و کم مشکل‌تر خواهیم داشت.

کد خبر : ۴۳۳۵۳۸