خبرگزاری کار ایران

مجید انصاری:

فیدل کاسترو اندیشمندی انقلابی و آزادی‌بخش برای همه انسان‌های ستمدیده دنیا بود

معاون حقوقی رییس‌جمهوری گفت: جهانیان فیدل کاسترو را، نه تنها به عنوان مبارز و استقلال‌طلب ملی کوبا، بلکه به عنوان یک اندیشمند انقلابی و آزادی‌بخش می‌شناسند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری  که برای شرکت در آیین بزرگداشت فیدل کاسترو به کوبا سفر کرده، در این مراسم فیدل کاسترو، را مبارز استقلال‌طلب ملی کوبا و اندیشمند انقلابی و آزادی‌بخش برای همه مردم آمریکای لاتین و انسان های ستمدیده دنیا دانست و مراتب تسلیت و همدردی ملت و دولت ایران را ابراز کرد.

در این مراسم که با حضور صدها هزار نفر از مردم کوبا و علاقه‌مندان به فرمانده فیدل کاسترو در میدان انقلاب شهر هاوانا برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری معاون حقوقی و فرستاده ویژه رییس‌جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از میهمانان و سخنرانان اصلی گفت: جهانیان نام او را، نه تنها به عنوان مبارز و استقلال‌طلب ملی کوبا، بلکه به عنوان یک اندیشمند انقلابی و آزادی‌بخش برای همه مردم آمریکای لاتین و انسان‌های ستمدیده دنیا می‌شناسند.

انصاری میان تشویق مکرر حضار ادامه داد: این مرد بزرگ اگرچه به صورت فیزیکی از میان ما رفته ولی توده مردم، از همه نژادها، قاره‌ها و نسل‌ها، با الهام از چنین نهضت رهایی‌بخشی، این مسیر ارزشمند را ادامه خواهند داد.

معاون رییس‌جمهوری با اشاره به پیوند دوستی دو ملت ایران و کوبا گفت: ملت انقلابی ایران نیز به‌رغم دوری جغرافیایی، از ابتدای انقلاب اسلامی، پیمانی ناگسستنی با آرمان‌های ضد امپریالیستی فرمانده فیدل برقرار کرد.امروز نیز دولت و ملت ایران، خود را در غم از دست دادن چنین انسان برجسته‌ای، با دولت و ملت کوبا شریک می‌داند.

نماینده عالی ایران با اشاره به پیام تسلیت رییس‌جمهوری برای درگذشت فیدل کاسترو، یاد آن انقلابی بزرگ و سخنان محکم او در همین میدان و طنین شعارهای او در گوش و قلب ملت‌های جهان را گرامی داشت و با ابراز مجدد مراتب همدردی و تاسف ملت و دولت ایران، پیمان همیشگی مردم ایران را با آزادی‌خواهان سراسر جهان، از جمله با ملت و دولت کوبا تجدید کرد.

در این مراسم، نمایندگانی از حدود 50 کشور و سازمان بین المللی، از جمله 20 تن از روسای دولت‌ها حضور یافتند. از چهره‌های برجسته و نمایندگان دولت‌های نزدیک به کوبا برای سخنرانی دعوت شد که از جمله آنها می‌توان به رافائل کورئآ رییس‌جمهور اکوادر، نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا، دانیل اورتگا رییس‌جمهور نیکاراگوئه، جاکوب زوما رییس‌جمهور آفریقای‌جنوبی، الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان، ویاچسلاو ولودین رییس دومای دولتی روسیه، عبدالقادر بن‌صالح رییس مجلس سنای الجزایر، لی یوآن چائو معاون رییس‌جمهور چین اشاره کرد.

در پایان مراسم رائول کاسترو رییس‌جمهور و برادر رهبر فقید کوبا از میهمانان خارجی و مردم کوبا برای حضور در این اجتماع بزرگ به یاد فرمانده فیدل قدردانی کرد.

کد خبر : ۴۳۳۵۲۶